ZNAJDŹ PRZEPIS

środa, 9 lutego 2011

Ciasto z Kremem Czekoladowym - Dieta Dukana

KREM:
  • kilka łyżek mleka w proszku
  • 1-2 łyżeczki kakao
  • słodzik
  • dowolny aromat (klik)
  • niekwaśny serek homogenizowany np. TSM

  1. Piekarnik rozgrzać do 175*, dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
  2. Oddzielić białka od żółtek. 
  3. Wymieszaćpozostałe składniki, dodać ubite białka.
  4. Przelać składniki na blachę i wyrównać. 
  5. Piec 30-40 minut.
  6. Upieczone ciasto przełożyć na ręcznik kuchenny (papierem do góry), zdjąć papier.
  7. Ciasto przekroić na 2 części (obrazowo - kwadrat na 2 prostokąty)
  8. KREM: Wymieszać składniki suche, dodać serek homogenizowany w ilości tworzącej gęsty krem.
  9. Przełożyć ciasto kremem i złączyć połówki ciasta.

36 komentarzy:

  1. A gdzie przepisik do tej pychotki ?? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ bym zjadła takie ciacho, kiedy będzie przepis? :) pisałam już pod innym postem, ale nie wiem czy regularnie czytasz, mogę prosić o link do tych aromatów różnych różniastych?:) pozdrawiam, Zosia moj mail freha@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytam, czytam, ale nie wiem co pisałaś pod innym postem? może nie zauważyłam? już wysyłam Zosiu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Margo nawet nie zauważyłam, że jest bez tekstu post. Już piszę jeszcze raz bo chyba się skasowało, ale to dziwne :) A w sumie nie ma dużo pisania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj

    Dziekuję za rewelacyjne przepisy!
    Ciacho dzisiaj zrobiłam,było pyszne po schłodzeniu w lodówce.Znikneło szybko (z pomocą nie dukanowego męża).
    Oj, ale Ty mnie inspirujesz :)
    Czekam, na przepis rolady z serem :) da się? :)

    Serdecznie pozdawiam, Agapi

    OdpowiedzUsuń
  6. Rolada będzie bardzo prosta :) Jakaś konkretna? Myślę, że czekoladowe ciasto i twarogowo-jogurtowe nadzienie będzie idealne :) Bo taką miałam robić, ale twarogu nie miałam :)
    Mogę napisać ci co mogłabyś zrobić i sama byś sobie poeksperymentowała z roladą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie :)

    Bo ja nie wiem jak za nią się zabrać, a marzy mi się dokładnie taki a'la sztrucel :)

    Ciasto/biszkop najpier upiec/podpiec? :)
    I później mase serową surową zawinąć?
    Z jogurtem mam złe doswiadczenie, wychodzi mi paćka zamiast ciasto :)

    Agapi

    OdpowiedzUsuń
  8. Możesz upiec to ciasto, pod którym piszemy teraz lub zwykły biszkopt. Upieczone, zawijasz w wilgotną ściereczkę, odkładasz na bok.
    Twaróg zmiksuj ze słodzikiem, aromatem i dodaj do niego np 1 łyżkę jogurtu i zmiksuj. Dodawaj miksując tyle jogurtu, aby uzyskać gładką, ale zwartą masę, która nie będzie się rozlewać, ale gdyby ci się wylewała z ciasta, to zawiń je w folię przeźroczystą i odstaw do lodówki na 2 godziny by twaróg stężał :)
    Twaróg możesz rozrobić z serkiem homo :)
    Jogurtu do ciast się raczej nie dodaje, chyba że chce się uzyskać efekt wilgotnego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki wielkie!

    W weekend spróbuję i dam znać co wyszło :)

    Jestem tak nagrzana na Twoje przepisy, że wszystkie chciałoby się naraz wypróbować :D


    Agapi

    OdpowiedzUsuń
  10. Agapi, to prawie tak jak ja, mam tyle pomyslow, ze wszystkie nowe pomysly bym chciala zrobic na raz :)

    OdpowiedzUsuń
  11. super jest ten blog :)
    odnośnie tego ciasta, zastanawia mnie jakich mniej więcej wymiarów ma być blaszka do pieczenia ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piekę na blasze kompletu od piekarnika, wiesz która? Każdy piekarnik ma taką wieeelką zazwyczaj czarną blachę minimalny rozmiar to 36x36

    OdpowiedzUsuń
  13. ok, super, dzięki :) już niedługo zrobię sobie to cudo ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie je jem i jest BAARDZO dobre;DDDD A jak szybko się robi!

    OdpowiedzUsuń
  15. Planuję jutro zrobić tą pychotkę i mam pytanie :) Ile należy dać tabletek słodzika do kremu?

    OdpowiedzUsuń
  16. Z kremem jest tak, że dodaj np 6 rozkruszonych i spróbuj jak smakuje, bo ja lubię średnio słodkie więc trudno doradzić, bo ostatnio dałam 15 do innego kremu i ledwo zjadłam, bo mnie zasłodziło totalnie :D

    OdpowiedzUsuń
  17. kompletna porażka u mnie, rozpadające się ciasto, którego nijak nie dało się przekroić na pół, a już na pewno nie podnieść z papieru do pieczenia. zarówno w cieście jak i w masie czuć wyłącznie ser.
    NIGDY WIĘCEJ.

    OdpowiedzUsuń
  18. 1. Nie rozumiem dlaczego chciałaś zdjąć ciasto z papieru a nie papier z ciasta?
    2. ciasto kroisz na pół pionowo a NIE jak biszkopt.
    3. W cieście nie możliwe jest czuć ser, bo go tam nie ma, jest tylko lekki homo.. nie wiem czego użyłaś więc chyba źle się za nie zabrałaś :)
    Polecam zapytać na przyszłość w razie problemu i uważne czytanie przepisów :)
    pozdrawiam :D
    I nie zrażaj sie tak :P

    OdpowiedzUsuń
  19. Zrobiłam, ciasto wyszło pyszne:D trochę tylko zmieniłam przepis na krem. Na pewno zrobię go jeszcze nie raz zwłaszcza że ma tak mało otrębów i nie trzeba się specjalnie pilnować z tym ile go zjeść.
    Tak w ogóle to uwielbiam twojego bloga :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Też lubię je robić :) krem, wiadomo, każdy zrobi z czego ma, mnie ogólnie wyszedł kwaskowy, bo miałam dziwny homo i rzadki bardzo, ale można robić budyniowe kremy, mleczne lub totalnie inne :)
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam pytanie: czy zamiast serka homo mogę użyć serka twarogowego Emilki? Bardzo proszę o odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Tak, ale mniej emilki wydaje mi się, że 200g max, bo jest bardzo gęste

    OdpowiedzUsuń
  23. To ciasto wymiata :) Wychodzi nawet w starym elektrycznym piekarniku "od Ruskich" (bez regulacji temperatury, grzeje na 200 stopni) :) Ja do ciasta dodałam aromat waniliowy i śmietankowy a do kremu krówka-toffi i nie dodałam kakao.
    To ciasto bije na głowę serniki! Pyszne i lekkie. Polecam, polecam, polecam!
    WielkaMi.

    OdpowiedzUsuń
  24. Oo, to pysznie ci wyszło :) krówkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam taką zagwostkę : czy te ciasto nadało by się na roladę? Szukam bardzo jasnego ciasta do rolady a to jest chyba najjaśniejsze z Twoich przepisów. Co o tym sądzisz?

    Aga

    OdpowiedzUsuń
  26. Jasne, tylko w wilgotną ściereczke zawiń, żeby się nie połamało przy zawijaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  27. pyszne ciasto, ale chyba trzymać je w lodówce

    OdpowiedzUsuń
  28. Raczej tak :) większośc wypieków na dukanie powinno trzymać się w lodówce, bo są na serkach lub podobnych produktach :D

    OdpowiedzUsuń
  29. jestem na Dukanie 2 tygodnie a juz robie 3 blaszke :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wow! super, że tak ci smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam,
    być może nie doczytałam, ale nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji. Mianowicie ile ma byc mleka w proszku, kakao, serka homo i słodzika w przepisie na krem?

    OdpowiedzUsuń
  32. No tak.. tyle czasu i nikt nie napisał wcześniej, że nie ma :)
    Ogólnie kremy na oko się robi :)
    Zobacz przepis na polewę czy lukier i trzeba by to powiększyć a zamiast wody dać homo :)
    Potem poprawię przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Polecam sam krem jako pyszny deser,dodałam tylko aromat truskawkowy i reszta jak w przepisie,pozdrawiam i dziękuję za inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  34. czy zamiast homo do ciasta mogę dać ten z kubełka na sernik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto wyjdzie inne. Serek homogenizowany jest lekki i inaczej uwodniony niż sernikowe twarogi, które są ciężkie i nadają zbitą masę. Oczywiście możesz spróbować.

      Usuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...