ZNAJDŹ PRZEPIS

poniedziałek, 28 lutego 2011

Kilka ważnych uwag... - Dukan

  • Otrębów nie mielimy, bo tracą właściwości niezbędne na dukanie, co najgorsze zmielone nie usuwają tłuszczu, ani cholesterolu, itd. W kilku komentarzach opisałam to jaśniej. Pamiętajcie - Dukan wyrażnie zabrania mielenia!!
  • Mielenie nie sprawi, że ciasto lepiej urośnie, ani nie poprawia go.
  • Słodzik w tabletkach rozkruszamy przed użyciem, chyba, że są to masy gorące, to bezpośrednio wrzucamy.
  • Parafina ciekła (olej parafinowy) służy tylko na zimno! Nigdy, przenigdy nie smażymy na niej ani nie pieczemy, bo wytwarza pod wpływem temperatury substancje rakotwórcze!!

25 komentarzy:

  1. Witam !
    A jak mam w przepisie 4 łyżki otrąb całych i 4 zmielonych to ta chyba mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A po co mielić? Wychodzi na to samo jakbyś mielone miała. Ja nie mielę do niczego, zawsze używam całych.

    OdpowiedzUsuń
  3. dzięki za rade z olejem :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Piszę, to bo rozmawiam z mami na GG i mailami i dowiaduję się strasznych rzeczy jakie czytanie od innych.
    Nie wiem skąd oni wymyślają smażenie na parafinie?
    Czyżby nie czytali książek? Przecież o parafinie można poczytać gdziekolwiek ze źródeł naukowych, byle nie na jakich forach? czy podobnych stronach.. To samo z mieleniem. Ktoś, kto czytał książki dukana lub nawet o właściwościach otrębów nie mielonych (i mące oczyszczonej) to będzie wiedział, żeby tego nie robić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. niby tak :) na szczęście rzadko to robiłam :)
    tłuszczu żadnego nie używam. mam dobrą patelnię . Warto zainwestować i zdrowo smażyć .

    OdpowiedzUsuń
  6. A moja patelnia była tania :D
    tłuszczu nie używałam nigdy, więc teflonową mam od lat, ale uwielbiam patelnie do naleśników i smażę na niej wszystko, nie tylko naleśniki :D

    OdpowiedzUsuń
  7. co to jest starkowany ser żółty domowy? natknęłam się na to w przepisie na krakersy ;) bo chyba nie chodzi o starty kupny ser?

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie, ser poszukaj w mojej wyszukiwarce :)
    Jest to "żółty" ser z twarogu, dobry na patelni uprażyć na chrupko lub dodać do gorących potraw i mikrofali na kilka sekund to się ciągnie, lub do tostów :)
    Jak zwykły ser, tylko bez tłuszczu :D

    OdpowiedzUsuń
  9. znalazłam przepis, dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. mam kilka pytań :)
    jeśli powiedzmy co 2 dni zrobię kilka naleśnków [ żeby nie jeść słodyczy] i zrobię z budyniu który ma chyba 14g węglowodanów to coś się dzieje ?!
    Czy w pierwszej fazie moge jej jeść? i czy kakao takie zwykłe jest bardzo zakazane na pierwszej? i czy masz jakieś ograniczenie kalorii na dukanie? Czy mozna jeść ile się chce?
    Pytam kogoś, kto 'męczy' się dukanem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Po 1. Na dukanie się nie męczę, bo robię bardzdo fajne jedzonko.
    po 2. Nie liczy się kalori wogóle! tu chodzi o dużą ilość białka a nie kalorie, bo cos może mieć mało kalori a niewiele białka i jest gorszej jaości dietowej niz coś, co może mieć dużo kalarii i ogrom białka, które spali tłuszcz.
    Kakao i skrobia są niedozwolone na pierwszej, możesz użyć dopiero od drugiej.
    skrobi możesz tylko 1 łyżkę na dzień zjeść.
    Na dukanie chodzi o to, że im więcej zjesz, tym więcej schudniesz.
    Niejedzenie powoduje zastój i tycie, bo gromadzimy wszelkie zapasy tłuszczu w czasie głodówki.
    Odp na wszystko??

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobrze wiedzieć z tą skrobią.. Bo wczoraj zaczęłam od nowa dietę i wychodzi na to, że jeden dzień z głowy mam..
    Czyli muszę jeść dużo, i to co ma dużo białka i malo tłuszczu?
    a i czy mogę używać serka homo 'danio'?

    OdpowiedzUsuń
  13. Serek homo możesz, byle nie miał cukru! wiec jeśli masz na myśli słodki serek homo to nie.
    Polecam zajrzeć do książek dukana :D Bo chyba nie czytałaś?
    Tak, dużo białka, mało tłuszczu :) Zero cukru, tylko słodziki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. nie, nie czytałam, ale czytałam trochę w necie o nim, chciałam się po prostu poradzić kogoś kto stosuje już :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przeczytaj książki!! bo czytając na necie możesz sobie tylko krzywdę zrobić, ludzie wypisują czasami totalne bzdury, bo też nie czytali a innym piszą i radzą.

    OdpowiedzUsuń
  16. jeszcze mam jedno pytanie. na II fazie można jeść mąke kukurydzianą? na I nie?

    OdpowiedzUsuń
  17. Mąki kukurydzianej się nie je :) Można użyć odrobiny ok. 1 łyżeczki do zagęszczania sosu, ale ogólnie nie.
    Na I wogóle zero skrobi, kakao ani mąki.. tylko otręby.

    OdpowiedzUsuń
  18. czyli muszę ją wyrzucić ;p hm, a jeszcze jedno, jeśli nie jestem głodna i mało zjem w ciągu dnia, to chyba nie bede bardzo przybierać na wagę?

    OdpowiedzUsuń
  19. Po o wyrzucać? nie masz komu oddać?
    Hmm.. ja raz nie jadłam cały dzień, bo nie miałam czasu i na drugi dzień ważyłam ok 1kg więcej.
    Więc lepiej jeść, bo niejedzenie powoduje gromadzenie tłuszczu na zapas.

    OdpowiedzUsuń
  20. czyli chyba pora abym coś zjadła :)
    można jeść pieczarki prawda? :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Białka powodują, że nie jesteś głodna, ale mimo tego musisz jeść :)
    Ogólnie z pieczarkami jest tak, że dukan mówi o grzybach, że na dni warzywne, ale jako, że pieczarka ma wodę i więcej białka niż węgli i tłuszczu (więc jest białkowa), chodzi głównie o to, że ma wodę i na białkach może w dużych ilościach powodować nabieranie wody, ale ja jem CZASAMI! max 2-3 pieczareczki w białkowe i to tylko do pizzy zazwyczaj i jest ok.
    więc rób jak chcesz :D
    I proszę przeczytaj książki :D

    OdpowiedzUsuń
  22. a próbowałaś robić coś z dodatkiem kisielu? (bez cukru oczywiście) w końcu to też skrobia praktycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Możecie mi powiedzieć gdzie jest napisane w książce że nie mieli się otrębów?? albo coś o otrębach??

    OdpowiedzUsuń
  24. W każdej jest o otrębach :) a w jednej nawet, że nie mogą być zbyt drobne i nie mielić, bo tracą swoje właściwości!! Książek jest 5 więc ciężko ci powiedzieć w której konkretnie :)
    Poza tym, tak jak zwykła mąka biała jest tak zmielona i pozbawiona wszystkiego, ze nie ma wartości żadnych.
    Chcesz to miel, ale co ci to da?
    Bez otrębów też się załatwisz, ale po co je wtedy jeść?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...