ZNAJDŹ PRZEPIS

czwartek, 24 lutego 2011

Krakersy serowe - Dukan


  • 3 łyżki otrąb (2o+1p) lub 3 owsiane
  • 6 łyżek starkowanego sera żółtego domowego (klik) lub sera piórko
  • 1 jajko
  • 0,5 łyżeczki sody
  • 3-4 łyżki serka homo
  • do posypania: cebula suszona, sezam, kminek (do wyboru lub wszystko razem)
Chrupiące po upieczeniu, świetnie nadają się na bazę do małych kanapeczek. 
Nie potrafię stwierdzić jakie są na drugi dzień, bo zapomniałam swoje schować do woreczka i całą noc leżały odkryte i rano były miękkie zamiast chrupiące.
  1. Wymieszać wszystko na gładką masę. 
  2. Bardzo cienko rozsmarować na nieprzywieralnej blaszce lub silikonowej lub wyłozonej papierem do pieczenia. (mnie najlepiej robiło się w silikonowej). Warstwa musi być naprawdę baaardzo cienka.
  3. Posypać dodatkiem. Można uprzednio posmarować jajkiem lub wodą, ale i bez tego będzie się wszystko trzymać, ewentualnie po posypaniu docisnąć. 
  4. Piec w zależności od piekarnika ok 20-30 minut w temp 180-200 stopni aż do bardzo mocnego spieczenia. 
  5. W między czasie można wyciąć foremką różne kształty i dopiec.

19 komentarzy:

  1. Zrobiłam krakersiki na dzisiejszy seans filmowy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I jak wyszły? chrupią? Trzeba mocno spiec.

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobiłam bardzo cienkie i spieczone , i chrupią :))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję, że nie zwilgotnieją :)
    A na czym piekłaś? Ja na papierze nie miałam czym rozsmarować tak cienko i robiłam na silikonowej i dobrze się na niej smarowało cienko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. piekłam na papierze trochę miałam zabawę z rozsmarowaniem ale nie było źle juz mam wprawę bo robię często musli.
    Muszę sie wybrac na zakupy aby zakupić trochę form i foremek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja formy i foremki kupuje zazwyczaj w sklepach co w nazwie mają "wszystko najtaniej" lub "sklep za 5 zł" itp. i tam silikonowe za 2-3 zł są lub do muffinek blachy po 3 zł, itd :)
    Jak szukałam w sklepach silikonowych to aż się za głowe złapałam, takie ceny były :(
    W lidlu raz lub dwa do roku są tanio silikonowe i metalowe formy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. super dzięki za podpowiedź, nie miałam pojecia że w tych ,,tanich ,, sklepach można dostać foremki sylikonowe :)musze się tam wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Są bardzo rzadko, choć nie wiem jakie ty masz tam sklepy, ale ja za 2 albo 3 zł wykupiłam wszystkie silikonowe gwiazdki (wielkości talerzyka do filiżanki, może trochę większe) zostały tylko misie, bo misie mam metalowe z lidla :)
    Fakt, przy pierwszym użyciu trochę silikonem czuć było w kuchni, ale ciastka nie przeszły zapachem wogóle, miałam je umieścić na stronie, ale zjadłam, były tak cudownie gwiazdkowe a ja uwielbiam kształt gwiazdki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. pochodzę, poszperam może coś znajdę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. krakersiki nie zdażyły zwilgotnieć , bo zniknęły migiem :) dla mnie najlepsze z kminkiem jedna z moich najulubieńszych przypraw :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja też, choć zawsze sezam będzie tą najlepszą posypką :D
    Mnie też bardzo smakowały :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Autorko tych wspaniałych przepisów,mam pytanko-czy do krakersów można dodać ser gouda?Bardzo proszę o info.Pozdrawiam.Swoją drogą masz świetne przepisy-pączki i marmolade już robiłam-palce lizać-teraz czas na inne smakołyki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mów mi Ania :D
    W sumie na dukanie nie można serów, chyba że light. Ale Jeśli jest to zwykły ser i chcesz go dać, to jak najbardziej :) Nawet powinien sie ładnie roztopić i przypiec :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Aniu.Bardzo dziękuje.W sumie to mężowi powiedziałam jakie masz pyszności-pączki mu bardzo smakują i jak usłyszał że krakersy też są to już marudzi kiedy mu zrobię,no i sama oczywiście nie odmówie sobie takiej przyjemności.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. :) A niech je, co mu bedziesz żałować, w końcu faceci to łasuchy :D
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Faktycznie miękną lekko przez noc (nawet w folii), ale nadal są smaczne:)Ja posypałam papryką w proszku i zjadłam z kawałkami pomidora. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  17. dla mnie jesteś niesamowita,jestem na dukanie od miesiąca ale dopiero wczoraj wpadłam na Twoją stronkę dla mnie rewelacja napewno skorzystam z wielu przepisów, zresztą gdyby nie takie stronki to nawet bym nie zaczynała. Powodzenia i dzięks

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej czy zamiast sera żółtego tarkowanego można dodać słynny teraz ser piórko?-dzis mam zamiar go kupic bo KUSI ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak najbardziej!! gdy powstał tn przepis to piórko nawet nie istniało jako pomysł hehe :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...