ZNAJDŹ PRZEPIS

piątek, 18 lutego 2011

Pizza Mięsna - Dukan

  • 200 g twarogu
  • 6 łyżek otrębów (4owsiane + 2 pszenne) NIE mielonych
  • przyprawy np do pizzy
  • 1-2 łyżeczki proszku do pieczenia (w fazie uderzeniowej 0,5-1 łyżeczki sody)
  • 2 jajka
  • różnego rodzaju wędliny, mięsa (ja miałam 4 rodzaje)
  • cebula
  • odrobina pieczarek (w fazie uderzeniowej nie dajemy)
  • koncentrat pomidorowy rozcieńczony wodą
  • przyprawa do pizzy
  • ser domowy lub pół mozzarelli light
  • sos czosnkowy np. z jogurtu lub innej mieszanki
Zmiksować wszytko dokładnie, przełożyć najlepiej do silikonowej formy na dużą tartę (28cm) lub do zwykłej blachy wyłożonej papierem do pieczenia. Piec ok 35 min w 170-180 stopniach do dość mocnego zrumienienia. W czasie pieczenia należy nakłuć widelcem spód, bo czasem "puchnie".
Upieczony spód smarujemy koncentratem/sosem pomidorowym i układamy farsz/dodatki, na to ser i zapiekamy.

Spód czasami lepiej upiec wcześniej, bo czasem twaróg jest za mokry i musi po upieczeniu przeschnąć :D

40 komentarzy:

  1. Kurcze, a mi zawsze brakowało pieczarek w proto do pizzy i robiłam bez:P Tak z ciekawości , zjadasz całą czy dzielisz na dwa dni , w sumie jest 6 łyżek otrąb?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że nie zjadam całej :) Dzielę się z moim Krzysiem :)
    Nie jestem w stanie zjeść całej sama, bo po połowie już nie mam miejsca :) Ta jest z dzisiejszego obiadu :) Ma genialne ciasto, łatwo się nim najeść :) W sumie zrobiłam dwie pizze na dziś i na yutro :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ok:) A napisz mi jeszcze jakiej średnicy masz formę do ciasta? Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musiałam znaleźć linijkę :)
    Wewnętrzna średnica 28 cm :) to silikonowa forma na tartę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ok, dzięki...właśnie skończyłam pizze, ta na tym spodzie rzeczywiście jest dużo bardziej sycąca i więcej bym w siebie nie wcisnęła na raz:) Aaaa i apropo Twojego pytania o spód, piekłam i za moment nałożyłam farsz na pizzę, także spód nawet nie zdążył wystygnąć i był bardzo dobry:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja też tak piekę, bo zauważyłam, że jak nie dam jogurtu, to jest suchy :) Zapomniałam tylko edytować przepis :)
    :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam
    wczoraj piekłam pizze, wyszła świetna i faktycznie wychodzą dwie porcje. Superfajowy przepis i szybko się robi. Dzięki i pozdrawiam.
    A i własnie, ja też nie dałam jogurtu i ciasto było ok, piekłam je rano a pizza była na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oooo to twój kiciuś? Śliczny, też miałam czarnego, ale zaginął :(
    Skasowałam już w przepisie ten jogurt :)Bo dałam go za pierwszym razem, bo za gęsta masa była, ale później nie dawałam, bo nie miałam jogurtu i wychodziła suchsza, a zapomniałam usunąć :)
    Mnie wczoraj pizza od obiadu do wieczora trzymała tak się najadłam :) Ehh.. aż czuję, że jestem genialna :)
    pozdrawiam ciebie i kiciusia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo chciałam zrobic dzisiaj ta pizze, tylko mam pytanie-oteby musza być zmielone? bo nie mam młynka... i jakie? pszenne, czy owsiane? niesamowity blog ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie mielimy otrębów!!!!!!!
    otręby owsiane i pszenne w proporcji 2 łyżki owsiane i 1 pszennych :)
    tutaj wychodzi 4 owsianych i 2 pszennych :)

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda smakowicie , na wierzch zamiast sera daję serek wiejski :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kusisz mnie, kusisz :)
    Czy faktycznie pieczarki można w dni proteinowe? Napisz, to dla mnie bardzo ważne, lubię je a dodawanie grzybów w dni białkowe pomoże mi przetrwać (tylko dlaczego napisałaś, że odrobinę?, więcej nie można czy po prostu nie lubisz?) Świetny blog, dopiero Ciebie odkryłam, ale teraz czytam dwa razy dziennie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie chce, zeby zaraz mnie ktos zblanszowal :) Ale po dlugim i wnikliwym badaniu pieczarkowym mowie ci, ze dukan zalicza grzyby do warzyw, tylko ze wzgledu na wode!!
    pieczarki skladaja sie z bialka, prawie zerowych wegli, zerowych tluszczy a redszta +- 80% to woda, dlatego, aby uniknac nabierania wody w dni bialkowe zaleca on spozywanie ich na PPW, Ale jesli dasz odrobine np 2-3 (na oko bedzie to 30 gram) to nie odczujesz tej wody :)
    Wiec podsumowujac.. Ja mowie, ze jesli ktos chce i uwielbia tak jak jak, to moze :)
    A napisalam odrobinke, bo t bialkowo-miesna pizza i chcialam zeby pieczarek bylo tylko do smaku :) chyba z 3 male wkroilam :) pozatym lepiej nie dodawac wiecej bo wody nabierzesz :)
    zreszta Pamietej.. Waga Klamie, poniewaz powinnas wazyc sie tylko w pierwszy dzien warzyw z rana, po wyproznieniu i na czczo.. wtedy jest to twoja waga wlasciwa, a wazenie sie codzien albo kilka razy dzienni jest dolujace, bo wystarczy wypic rano herbae i zjesc cos i juz masz oo 0,5-2 kg wiecej, a to tylko dlatego, ze waga pokazuje ciezar jedzenie a nie twoj, to samo z zastojami, ktore waga pokazuje ze stoi, a tak naprawde chudniesz np w szyi, rekach, ramionach, takich partiach, ze waga tego nie wyczuje ale bedzie widac :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzięki, masz rację, 2 - 3 pieczarki w P bedą o.k. Zaszaleje z nimi na PW. Ważne jest Twoje info o wadze w zastojach. Ja na II f. od grudnia, od miesiąca waga stoi jak zaklęta (talia też, jestem jabłko :(( .Sprawdzę szyję, ręce,ramiona. Może coś drgnęło? Czytam Ciebie jak biblie, bardzo pomagasz, cieszę się, że jesteś :))Monika

    OdpowiedzUsuń
  15. Moniko miło się czytało twój komentarz :D
    Zalecam mierzenie się w obwodach, zresztą organizm ludzki przechodzi pewne fazy oddawania tłuszczu i czasami rzeczywiście nie będzie on chciał go wydalić, bo będzie myślał, że dzieje się coś złego, ale to minie :)
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Powiem jedno: Rewelacja!!! Podzieliłam ją sobie i jadłam przez 4 dni. A z każdym dniem coraz lepsza. SUPER!!! GRATULACJE POMYSŁU!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. A dlaczego na 4 dni? wystarczyło na 2 :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj jeszcze raz! tak sobie pomyślałam, że zjem tylko kawałek, żeby moc spałaszować kromeczkę dukanowego chlebka. Mam nadzieję,że dobrze myślę:))

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeśli dobrze przeliczyłaś otręby :)
    Jeśli chcę mieć dużo kromek, to robię chleb z cebulą i z pieczarkami (niekoniecznie z nimi) na dwa dni on jest i mimo tego, że płaski, to jest go sporo :D
    Albo chleb serowy z mikrofali, możesz jeść przez cały dzień :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzisiaj wykorzystałam ten wspaniały przepis na ciasto do pizzuni, ale ponieważ jest post, na górę dałam tuńczyka z odrobinką cebulki i serek wiejski. Wyśmienita :):) Ciasto super, nie raz nie dwa jeszcze pizze sobie zrobię, ale czekam teraz na zwykły dzień by dodać kurczaka podpieczonego i pieczarki, mniammm... Świetny przepis!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. :) stało się moim ulubionym ciastem na pizze, tak że rzadko robię z innego ciasta :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo długo męczyłam się z pizzoplackami, a tu proszę: ten spód jest boski: smaczny i bardzo chrupiący. Fajnie też, że na drugi dzień, po odgrzani smakuje dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  23. hej! wlasnie leze brzuchem do gory po zjedzeniu Twojej pizzy:) spodzik super, bardzo chrupiacy:) jeszcze dodam ze ja jestem beztalencie kulinarne a pizze zrobilam...:) masz super przepisy, jutro zabieram sie za pyzy! z takimi przepisami to moge byc na diecie cale zycie hehe

    OdpowiedzUsuń
  24. Ania mama Kubusia9 kwietnia 2011 14:07

    Jestem na diecie razem z męzusiem- oboje pokochaliśmy tą pizze!!! Chłop mój tak uwielbia, że sam ją robi i mam wolne od gotowania! :) Pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  25. Tak, to zdecydowanie najlepsza pizza jaką robiłam :D
    Chciaż po dukanie też będę zamieszczac przepisy na inne rzeczy i zapodam wtedy mój tajny przepis na pizzę z pełnoziarnistej mąki :D

    OdpowiedzUsuń
  26. a przepis na ciasto gdzie jest? slepa chyba jestem:))

    OdpowiedzUsuń
  27. Oj chyba jednak ślepa :)
    Na niebiesko jest zaznaczony link do spodu do pizzy :) a jeśli nie świeci ci się kolorem, to wystarczy najechać :)
    A tutaj wypisałam dodatki jakie użyłam :)
    Czy już jest jasne? bo jak co, to poprawię :)
    PS: wszystkie odnośniki w przepisach są na niebiesko :)

    OdpowiedzUsuń
  28. pisząc mozzarella light masz na myśli taką w kulce light? sałatkową? wychodzi ona ciągnąca?

    OdpowiedzUsuń
  29. A jest inna? znam tylko jedną :)
    ciągnąca to każda mozzarella jest :) jak się ją podgrzewa :D

    OdpowiedzUsuń
  30. bo jest też zółta mozzarella, taka normalna pizzowa, ale jej nie znalazłam light. a jakoś powątpiewałam, że taka mokra kulka może sie na pizze nadawac...

    OdpowiedzUsuń
  31. hehe, ale ta żółtaka (bardziej kremowa) jest zwykła jakaś mieszana chyba, a kulka normalnie się topi jak ser żółty :) tylko z wody wyjmujesz a woda papa :) ten na wagę w sztabce niegdy nie jadłam, tylko tą kulkę zawsze :)
    A dlaczego powątpiewasz?

    OdpowiedzUsuń
  32. Jedząc takie rzeczy to ja mogę być na diecie całe życie. Właśnie skończyłam, jestem bardzo najedzona i jeszcze mam porcję na jutro. Świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  33. Elli,
    przepisy te możesz używać nawet po diecie, bo to zdrowa alternatywa dla ciężkich, tłustych i zapychających rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Przepis na pizze super! Pierwszy raz w życiu robiłam pizze i wyszła bardzo bardzo smaczna mniam :) i do tego dietetyczna! W ogóle Twoje przepisy są fajne bo wszystko mi wychodzi smacznie. Kiedyś korzystałam z innych dukanowskich przepisów i niestety pomimo dużego wysiłku wszystko wychodziło co najwyżej średnie a przeważnie niedobre.. Z Twojej strony robiłam kilka potraw i za każdym razem było smacznie i przygotowanie w miarę szybkie.
    Zastanawia mnie tylko jedno.... po dzisiejszej pizzy czuję się tak najedzona jak po normalnej, właściwie to mogłabym się położyć i leżeć do góry brzuchem hihi bo tak się najadłam! Ale zastanawiam się czy jedząc tą pizze schudnę? Zjadłam połowę pizzy (składniki tak jak w przepisie).. jest taka sycąca i pyszna :) tylko czy jutro na wadze będzie spadek...hmmmm

    OdpowiedzUsuń
  35. WITAM.NIESTEY MOJ SPOD SMAKUJE JAK OMLET:( JEST ŁADNY WYROSNIUETY I PRZYRUMIENIONY ALE SMAK . CO ROBIE ZLE? SKLADNIKI JAK W PRZEPISIE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm.. robiłam ten spód wiele, wiele razy i nie smakował nigdy dziwnie ani jak omlet.
      Jak ustawiłaś piekarnik?

      Usuń
  36. nie mogę znaleźć linka do ciasta jak przygotowac:( nie mam zaznaczonego na niebiesko a najechac sie nie da... pomocy. Pizza wygląda znakomicie i chce ją zrobić na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest przepis na ciasto :) poczynając od "200g twarogu" :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...