ZNAJDŹ PRZEPIS

poniedziałek, 21 lutego 2011

Rolada z Piersi Kurczaka - Dukan

  • podwójna pierś z kurczaka
  • farsz np. z pieczarek, cebuli i przypraw (najlepiej na ostro)
  • koncentrat
  • przyprawa np do kurczaka lub do mies + opcjonalnie 2-3 krople oleju by zrobić marynatę
  • do farszu opcjonalnie można dodać 2-3 oliwki, paprykę, ogórka itp.
Pierś myjemy, oczyszczamy, kroimy tak jak filety, czyli w poprzek na dość cienkie plastry. Wkładamy do miski, zasypujemy przyprawami i marynujemy ok 1-3 godzin.
Przygotowujemy deskę, tłuczek, 2 reklamówki jednorazowe, talerz, lub bezpośrednio małą blaszkę.
Płat kurczaka wkładamy miedzy 2 worki foliowe, tłuczemy z obu stron dość cienko, ale by nie rozerwać.
Zdejmujemy wierzchni worek, smarujemy koncentratem (zapomniałam) i baaardzo cienka warstwę farszu (nie wiem czy widać na zdjęciu, ale jest to bardzo cienka warstwa, bo kurczak się i tak skurczy przy pieczeniu).
Jak widać na niższym obrazku, składamy kurczaka do środka najpierw dłuższe boki (góra i dół), później z jednej np prawej lub lewej strony (ja złożyłam jak widać z lewej).
Zrolować ciasno pomagając sobie woreczkiem na którym leży kurczak zaczynając od zawiniętej strony czyli u mnie z lewej. 
Ułożyć zwinięte rulony końcówką do dołu. (jak na 3 obrazku) na talerzu lub bezpośrednio na malej blaszce do pieczenia, wyłożonej papierem do pieczenia (ja mam mini piekarnik). Piec na oko 20-30 minut do zrumienienia w temp. 160-175 (piecyk piecowi nie równy, ale lepiej zacząć od niższej temperatury, później ewentualnie zwiększyć pod koniec)
Zabrakło mi farszu wiec resztę kurczaka nabiłam na wykałaczki jak szaszłyki i ułożyłam najmniejsze płaty na blaszce :)
\

11 komentarzy:

  1. jestem bardzo krótko na dukanie ale jestem pod wrażeniem przepisów, gratulacje cierpliwości :)


    czytałam o aromatach ale nie umiałam doszukać się do linka, czy mogłabym Cię o niego prosić..? (sadzax@vp.pl)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Co to za mięsko i jaki farsz? To pierś kurczaka tak cieniutko rozbita? Duże Ci to wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakiś konkretny przepis, jak to zrobić podasz nam? ;]]

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak podam :)
    Zabiegana bylam strasznie i nie zdazylam napisac co tu jest :)
    Do KTOKOLWIEK: Mieso to piers z kurczaka a farsz to pieczarki i cebula z przypawami, tylko zapomnialam o koncentracie :( Nie wyszlo duze, bo tylko z 1 podwojnej piersi, a mam taki mini piekarnik 9-cio litrowy wiec to taka mala blaszka jak duzy talez plaski :) wiec to tylko wizualnie wyglada na duze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oliwki są zabronione na diecie dr Dukana.

    OdpowiedzUsuń
  6. Maryann,
    jak to zabronione??
    Na 3 i 4 fazie nie są :) wiec nie wim o czym mówisz?

    OdpowiedzUsuń
  7. zrobiłaś to w cieście z naleśnika?

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie, a masz na myśli zapiekanie w cieście surowym czy jak?

    OdpowiedzUsuń
  9. zrobiłam, wyszło pysznie, co prawda zbyt mało soli dałam, ale to zdrowiej wyszło ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super, że smakuje, a sól to zawsze kwestia indywidualna :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...