ZNAJDŹ PRZEPIS

piątek, 22 kwietnia 2011

Sos wiosenny - Dukan

  • Sos ten robię od wielu wielu lat, tylko i wyłącznie na Wielkanoc :D
  • na 2-3 porcje
  • 1 jajko ugotowane
  • 1 duża rzodkiewka czerwona lub 2 mniejsze
  • szczypior
  • 0,5 małej cebulki drobno! posiekanej
  • w wersji dla rodziny majonez light, a na dukanie majonez domowy lub twarożek wiaderkowy z jogurtem
  • jogurt
  • ketchup
  • pieprz, papryka ostra, czosnek granulowany
Wszystkie składniki posiekać drobno (rzodkiewka może być ciut większa), wymieszać.
Dodać jogurt i majonez light w proporcji 2-3 części jogurtu i 1 część majonezu i 1 część ketchupu (w wersji na dukanie sam majonez domowy i ketchup lub tylko twarożek wiaderkowy z jogurtem i ketchup).
Doprawić do smaku, odstawić do przegryzienia :)

6 komentarzy:

  1. Jedyne co mnie przeraza na dukanie to jogurt jako zamiennik majonezu,w ogole mi to nie smakuje :( a domowy majonez mi nie wyszedl i nie zasmakowac,zreszta tutaj w uk trudno dostac olej parafinowy,w zwiazku z tym uzywam zwyklego majonezu ale dietetycznego,wole pozwolic sobie na niego od czasu do czasu niz ciagle na jogurcie czy domowym majonezie jechac.Moze te dietetyczne w anglii nie sa zbyt pyszne ale lepsze to niz nic :)

    No i mam propozycje :) zrob spring rollsy :) mysle nad nimi od dawna,moze dzis zrobie jak mi się bedzie chciało:)
    Kiedys kupowalam gotowe i zawsze bardzo mi smakowały,taka wegetarianska alternatywa dla krokietow mięsnych :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale czy spring rolls nie są z ryżowym papierem? a ryżu jeszcze nie mogę :P więc odpada..

    Ja też ostatnio kupuję majonez light, rozcieńczam go jogurtem i ketchupem i jest dobrze :D

    OdpowiedzUsuń
  3. nie kazde są na ryżowym papierze,to zależy od kraju :) są też na nalesnikach :) szukałam by się upewnic czy tak jest i faktycznie,zalezy od człowieka na czym sie chce i z jakim farszem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten sos jest rewelacyjny!! Wielkanoc dopiero jutro, a ja już dzisiaj się nim zajadam :) Twój blog jest dla mnie ogromną inspiracją podczas diety Dukana :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za miłe słowa :)
    A sos wiosenny u mnie na wielkanoc to obowiązkowa pozycja :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...