ZNAJDŹ PRZEPIS

wtorek, 5 lipca 2011

Muffiny na jeden dzień - Dukan

Dlaczego na jeden dzień? bo jest ich dużo :) a mają tylko 3 łyżki otrębów :) 
Nie opadają, ładnie wyrastają, średnio wychodzi 10-12 sztuk (zależy od wielkości foremek), suchutkie w środku, moje ulubione :)
Do zrobienia zarówno na słono jak i słodko :)
Więc.. do dzieła :)
  • 3 łyżki otrębów NIE mielonych (2o+1p)
  • 2 łyżki mleka w proszku
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia lub drożdży suszonych (drożdże w wersji słonej pasują idealnie) (w fazie uderzeniowej - 0,5 łyżeczki sody)
  • aromat lub przyprawy
  • słodzik 1 tabl. (lub więcej, gdy na słodko)
  • 2 szczypty soli (gdy na słono)
  • 2 jajka
Piekarnik rozgrzać do 170* formy do muffin wyłożyć papierem lub użyć silikonowych.
Białka ubić, resztę składników wymieszać w kubku/miseczce, gdy białka będą ubite, dodawać do nich po 1 łyżce składników z kubka ciągle miksując.
Przełożyć masę do foremek, piec 20-25 minut :)

49 komentarzy:

  1. Znając życie mi wyjdą 3 wielkie muffiny :)
    Nie mam wyczucia w nakładaniu to formy i zawsze walę za dużo.

    Lili

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlatego powinnać nakładać po 1 łyżce i najpierw rozdzielic do każdej foremki, potem resztę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od kilku dni czytam Twojego bloga i jestem pena podziwu dla kreatywności, wytrwałości i zapału, to sie wcią za rzadko przytafia młodym ludziom (nic przeciw mlodym). Jeszcze troche poczytam, zrobie zakupy i zaczne "dukać".
    Szcun dla autorki - Gośka

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję :)
    ciesze się, że ci się podoba :)
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy moge czyms zastapic mleko w proszku?

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm.. skrobią kukurydzianą lub puddingiem z Lidla.
    A nie masz wogóle mleka proszkowego? ono zagęszcza i usztywnia masę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sprobuje skrobia kukurydziana.Mleka typowo odtluszczonego nie mam,ale znalazlam tu(UK) mleko dla niemowlat o 5% tluszczu,ma tez malo weglowodanow .Chodzi chyba o gotowa mieszanke w 100 ml.,ale pocieszam sie,ze to i tak nieduzo ?:-) Myslisz,ze nadaje sie takie ?To mleko to Aptamil.Ps.A tak poza tym dziekuje za najlepsze przepisy dukanowe w necie.Dzieki Tobie zdecydowalam sie na Dukana i ..... w koncu udaje mi sie odchudzanie .Yuupiii ;p)Cmokas.Jola

    OdpowiedzUsuń
  8. właśnie sie nimi zajadam... PYCHA!!!!! będę je robiła częściej...dziękuje za kolejny smaczny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jolu,
    ogólnie trzeba jeść jak najniżesz tłuszczów, ale do 5% możesz czasami coś zjeść :)
    Ja serek wiejski ostatnio kupuje tylko 5%, bo inne są za drogie :) i jest oki :) Wkońcu nie zjadamy tego kilogramami :)
    Nie wiem jak wygląda szukanie mleka w proszku w UK, ale zawsze wydawało mi się, że jest tam dużo produktów fit? czy nie?

    OdpowiedzUsuń
  10. Aninimowy,
    fajnie, że ci smakują :) też je lubię, wogóle lubię eksperymentować właśnie z muffinami, bo zawsze można dodać coś innego i są zawsze inne, a to suche a to wilgotniejsze, raz klapną innym razem będą ładnie rosły :)
    Albo można zmieniać im dowolnie smaki od słodkich z kawałkami rabarbaru do słonych z kawałkami węgliny i cebuli lub nawet pieczarek :D

    OdpowiedzUsuń
  11. do anonimowy... w UK znajdziesz mleko w lidlu o nazwie Milbona albo mleko w proszku MARVEL dostepne wszedzie- spar, tesco, booths... obydwa mleka odtłuszczone- wystarczy poszukać... pozdro! Dorota

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzieki Dorotko ;o) W takim razie jutro "lece" na poszukiwanie odtluszczonego mleka .Dobrze,ze wszystkie wymienione przez Ciebie sklepy mam blisko ;-)Aniu,faktycznie w UK jest duzy wybor produktow Fit.Znalazlam juz kethup,majonez ,kostki warzywne ,sosy do salatek itp...No tego mleka nie "potrafilam".Pozdrawiam Was cieplo .Jola

    OdpowiedzUsuń
  13. to chyba coś za coś :) ale kostki i u nas są "fit" bo właściwie tłuszczu nei mają :)

    OdpowiedzUsuń
  14. były pycha ale nie urosły mi :( co źle zrobiłam?
    Fanka
    Wiktoria :)

    OdpowiedzUsuń
  15. to zależy jak robiłaś :) wielkość foremek, stan piekarnika :)
    może za długo miksowałaś na koniec?

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej "kocie" Twoj blog polecily mi dziewczyny z dukanowego forum :) znalazlam tu super ciekawe przepisy,ktore chetnie wykorzystam w swoim dukaniu a na poczatek jutro wyprobuje ten na mufinki,wygladaja wspaniale i pewnie sa smaczne,zrobie sobie do kawki...a dzis jeszcze poczytam inne...swietny blog,moje gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziekuję :)mam nadzieję, że znajdziesz tu wiele smakujących ci rzeczy :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepis genialny :)
    Z tej niepozornej ilości skłaników wyszło mi aż 12 babeczek.
    Wyrosły ładnie, ale trochę spiekły się, bo jednak te 20 minut to za dużo. Mam chyba mocno grzejący piecyk.
    Po upieczeniu rozcięłam na pół, ale nie do końca i włożyłam do środka masę z serka President ze słodzikiem :) Mniam.

    Lili

    OdpowiedzUsuń
  19. Piecyki zawsze inaczej grzeją :) wystarczy, że jeden jest gazowy a drugi elektryczny i już mamy inny czas pieczenia i rozgrzewania, bo elektryczne rozgrzewają się dłużej niż gazowe :)
    Najlepiej w połowie czasu już co jakiś czas pilnować, jeśli robi się pierwszy raz :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja pilnowałam do momentu :) Zaraz poszłam do swojego pokoju a jak wróciłam już były spieczone :)
    Ale z tym serkiem, co wcisnęłam do nich i tak są boskie.

    lili

    OdpowiedzUsuń
  21. to dobrze :) A tak na marginesie, to pieczenie na ubitych białkach jest strasznie zdradliwe :) niby jest coś jeszcze blade a po jednej chwili już spieczone :)

    OdpowiedzUsuń
  22. I tu się zgodzę :)
    Też to zauważyłam.
    Ale trening czyli mistrzem.

    Lili

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak robiłam te babeczki to po upieczeniu otreby byly tylko na dole babeczek , a u gory nie bylo , dlaczego ?

    OdpowiedzUsuń
  24. Źle ubite białka lub za długo miksowałaś na koniec i wszystko się upłynniło, ALBO masa czekała na nagrzanie pieca stąd opadnięte otręby.
    Wszystko zależy jak robiłam, bo wystarczy, że nie włożysz odrazu do pieca i już masa zmienia postać.

    OdpowiedzUsuń
  25. Aniu, jako że w dukaniu dołączył do mnie Luby i potrzebuję teraz dużych i konkretnych porcji wypieków :D, pozwoliłam sobie dodać do tego przepisu 250g serka homo Maćkowego, użyć aromatu miodowego, upiec całość w keksówce (przynajmniej 45 min.). i zrobić polewę a'la Twoje trufle (mleko w proszku, mleko, słodzik, aromat migdałowy). Spróbuj, pycha!

    Aga

    OdpowiedzUsuń
  26. Własciwie to zrobiłaś podobną wersję (inne proporcje) przepisu chyba na chlebek? :)
    Ale fajnie, że sobie pokombinowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Oj nie spojrzałam nawet, nie robię chlebków. Łe, a już myślałam, że jakaś odkrywcza modyfikacja... ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. ja je robie ale z czekoladą do zapiekania i z żurawina. Pyszne są :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Z żurawiną to ja lubię bardziej cięższe muffiny, ale dobre połączenie sobie robisz :) żurawina i czekolada - faaajnie :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Zrobiłam je sobie dzisiaj, ale po to, by wziąć je jutro na uczelnię. I jak mi szkoda, że nie mogę zjeść ich teraz! Wyglądają tak pięknie :) Mnie wyszło 7, ale mam dość spore foremki :) No i pierwszy raz używałam silikonowych - moje życie stało się piękniejsze XD Niesamowicie dobrze odchodzą. A muffinki bardzo proste w zrobieniu, czuję, że częściej będę je robić :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Katka,
    forma formie nie równa, a 7 to i tak dużo, ze silikonowe formy są najlepszym wynalazkiem i dobrą inwestycją

    OdpowiedzUsuń
  32. jestem na IV fazie od 5 stycznia 2012r.,a nie mogę przestać interesować się przepisami dukanowymi bo mogę jeść do woli i nie mieć wyrzutów sumienia,dzięki wielkie za świetne pomysły.Kika

    OdpowiedzUsuń
  33. Gratulcje! ciesze się, że mimo 4 fazy nadal jesteś z nami :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Dzisiaj robiłam je już po raz 3 i jutro też będę je piekła! Te muffinki są świetne! Bez problemu odchodzą od papierka! Robiłam 2 razy z polewą "czekoladową" i raz cytrynową :) one są tak dobre że będę je piekła do końca moich dni hehe

    OdpowiedzUsuń
  35. To świetnie, tylko, żeby się nie znudziły :) a nawet jeśli, to znajdziesz tu wiele innych pysznych przepisów na chlebek czy muffiny albo bułeczki :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Moje ulubione muffiny :) Głównie dlatego, że na jeden dzień..;) Nie dałabym rady odłożyć części na następny dzień ;) A w tych kombinuję z aromatami, były już śmietankowe, waniliowo-orzechowe, kokosowe,nawet karmelowe :)
    Dzięki Aniu, za świetne przepisy, przyjemnie jest się odchudzać :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Hmm..ja raz dałam radę odłożyć.. ale wytrzymała tylko część :)
    Niestety ich wadą jest pyszność :) i takie fajne suchutkie :D

    OdpowiedzUsuń
  38. Ania Ty nie jesteś zrodzona z chaosu. Ty jesteś zrodzona z głowy samego Zeusa;-) Ateno dziękuję za ten przepisy.
    Pzdr kitkowa

    OdpowiedzUsuń
  39. Oj kitkowa, zarumienię się jeszcze i co :)
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  40. A niech się rumienią muffinki w piekarniku;-)
    Pzdr kitkowa

    OdpowiedzUsuń
  41. muffiny w piecyku...
    powiedz mi tylko co z żółtkami?
    odstawiamy na kogel-mogel ;) czy dodajemy do suchych składników?
    bo nie byłam pewna...

    OdpowiedzUsuń
  42. Hej:) mam pytanie- jeżeli robię na słodko to ile tabletek słodzika? Bo boję się, że dam za mało albo za dużo.. Pozdrawiam, Monia.

    OdpowiedzUsuń
  43. robiłam je dziś rano i pomimo tego, że specjalnie mi nie wyrosły wyszły bardzo smaczne, dałam jak piszesz jeden słodzik i sól i żadnych innych przypraw. Mam nadzieję, ze następnym razem i ładnie wyrosną :) jak tak, to będą idealne :)
    Beth

    OdpowiedzUsuń
  44. Wlasnie sa w piekarniku no ciekawa jestem. Słodzika dalam na oko bo mam sypki :)
    Dzieki za fajne pomysły
    A taki mam pytanko bo tutaj (uk)z twarogiem jest ciężko do polskiego sklepu mam 40 mil a chciałabym zrobić sernik czy chlebek czosnkowy co moge dac w zamian??

    OdpowiedzUsuń
  45. Może to będzie głupie pytanie, ale w pieczeniu jestem laikiem ;).
    Co zrobić, by w trakcie dodawania suchych składników i miksowania masa się nie upłynniła? Białka były super ubite, dodawałam stopniowe suche składniki i się wszystko płynne zrobiło :(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak bardzo płynne? Może za długo miksowałaś dodając resztę? bo to dośc szybko trzeba dodać, rach ciach :)

      Usuń
  46. Cos w stylu ciasta na naleśniki. Ale pewnie rzeczywiście za długo :). Mimo to, nawet nieźle wyrosły.
    Dziękuję :).
    Super przepis :).

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...