ZNAJDŹ PRZEPIS

wtorek, 5 lipca 2011

Piankowa chmurka - Dukan

Moja pianka nie przetrwała 30minutowej podróży, więc na fotce jest w kawałeczkach :) Ale smaku jej to nie ujmuje absolutnie :)
Jest bardzo lekka, jak chmurka, aż żal, że trzeba się nią dzielić :) Wierzch ma lekko biszkoptowy :D
  • 3 białka
  • słodzik (dałam 18 tabl)
  • dowolny aromat lub kakao + aromat
  • 1 cały pudding waniliowy z Lidla (lub skrobia kukurydziana 2 łyżki (37g))
  • 600ml jogurtu
Piekarnik rozgrzać do 180* Blachę wyłożyć papierem do pieczenia (moja miała wymiar 21x32 dno,wyszła średnio płaska pianka).
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Gdy będą bardzo mocno ubite dodawać miksując w podanej kolejności składniki (pojedynczo ). Przelać do formy.
Piec 40 minut. Studzić w troszkę uchylonym piekarniku.

20 komentarzy:

  1. Ale śmieszne coś :) Aniu jakie to wychodzi? To jest coś w rodzaju kruchej bezy czy raczej miękkiej gąbki? Z ciekawości zrobię któregoś dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śmieszne, ale trafne pytanie :)
    Bardziej miękka gąbka, zresztą Chmurka w nazwie coś musi oznaczać :)
    Ono jest tak lekkie i puchate, jakby jadło się dosłownie chmurkę :) I ma taką rewelacyjną skórkę biszkoptową :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczne ciasto! Właśnie spróbowałam. Co prawda pękło mi w piekarniku w czasie gdy rosło, ale to tylko kwestia ustawienia temperatury. Smakuje rewelacyjnie, powiedziałabym, ze trochę sernikowo. Najważniejsze, że dosłownie rozpływa się w ustach.
    Pozdrawiam :)
    Tanita

    OdpowiedzUsuń
  4. Sernikowo.. rzeczywiście :) przypomina sernik :)
    Bo podobne to jest do sernika bez sera :D
    Ale to jest po prostu chmurką :) bo inaczej tego nazwać nie można :D
    Bo jak powiedziałaś, rozpływa się :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo bardzo dobre taki przepis w stylu coś z niczego Pozdrawiam Karolina ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. mam pytanko
    czy jak zrobie ta "chmurke" w silikonowej jakiejs formie/foremce tez mam ja wykladac papierem?

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie, silikonowe formy mają tą zaletę, że nie wymagają smarowania ani wykładania czymkolwiek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja z rozpędu dodałam i żółtka i wyszło świetne ciasto biszkoptowo jogurtowe mniam! Proponuję odrazu podwoić składniki bo znika w błyskawicznym tempie:D:D
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  9. Aniu:)

    Dziekuje Ci za te przepisy uwielbiam slodycze i nie wyobrazam sobie bez nich diety a te sprawiaja ze mozna naprawde chudnac.Nie umialabym przetrwac na innej diecie niz Dukan:(

    Jak mnie na cos slodkiego nachodzi zawsze tu zagladam, obecnie znow planuje uderzeniowke, bo mimo ze stracilam 11kg zostalo mi minimum 9 do zgubienia a ja naprawde tyje z powietrza

    aby cokolwiek ruszyc musze ostro cwiczyc i sie pilnowac jedno male ciastko owocuje brakiem utraty kg:(

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, uderzeniówki nie robi się więcej niż raz :) nie ma takiej potrzeby.
    Cieszy mnie, że tu jesteś i znajdujesz, to co chcesz :D
    Musze więcej słodkości porobić :D
    pozdrawiam i powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Aniu, robiłam chmurkę już dwa razy i za każdym razem jest niższa niż przed upieczeniem i bardzo mokra. Myślałam, że za pierwszym razem nie dopiekłam, ale za drugim razem efekt był identyczny tylko że brązowa od góry. No i łączy się z papierem do pieczenia, tak, że nie mogę go oddzielić od ciasta. Smakowo jest najlepsze na surowo - co może być nie tak - wszystko wg przepisu robię... smutno mi, bo wypieki to była zawsze moja mocna strona ;( na Twoim zdjęciu wygląda cudownie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że to wina pieca np. zbyt duża temperatura.
    Napisze jak masz ustawiony piekarnik.
    Czy masa czeka na włożenie do pieca? czy piec jest nagrzany? jaki masz papier? biały czy ciemny?

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam Aniu:) Ja juz wyprobowalam wiele Twych przepisow i Wiesz co jestes Boginia:) Tutaj chcialam zapytac czy zamiast pudingu moze byc budyn po prostu? Pozdrawiam i dziekuje:)BB

    OdpowiedzUsuń
  14. Pudding jest na kukurydzianej skrobi i ma ona inne właściwości kuchene, stąd konkretny produkt :)
    Możesz dodać samej skrobi kukurydzianej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziekuje Ci bardzo:)Tak zrobie:) Buziaczki:):):):)Wiesz ja jestem w UK i nie znalazlam w lidlu pudDingu, jeśli już to z cukrem:( Tak czy inaczej dziękuję zrobię ze skrobia:)Cmok miłego dnia:)BB

    OdpowiedzUsuń
  16. wowwwwwww:)::)Alez to wspaniale i pyszne i cudne:) Zaraz chyba zniknie,a ma w sobie 2 lyzki skrobi trudno nastepne dni beda bez:) PYCHA ANIU:)A teraz w piekarniku piecze sie chlebek czosnkowy(grzankowy):) wspaniala ta pinka:) Dziekuje:)BB

    OdpowiedzUsuń
  17. czy to musi być skrobia kukurydziana (dużo salicylanów) zrobiłam wg przepisu tylko zmieniłam na ziemniaczaną wyszła mokra niska przypieczona od góry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musi być :) kukurydziana "ścina" masę jak mąka a ziemniaczana żeluje.

      Usuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...