ZNAJDŹ PRZEPIS

wtorek, 19 lipca 2011

Chleb bez jajek z mikrofali oraz typu Wasa - Dukan

  • 3 łyżki otrębów NIE mielonych (2o+1p)
  • 2 łyżki serka wiejskiego (1 lekko czubata + 1 płaska)
  • szczypta soli lub pół kostki cebulowej Knorr
Wszystkie składniki wymieszać bardzo dokładnie, tak, by wilgoć w serka wiejskiego oblepiła wszystkie otręby (to, co będzie suche po prostu odpadnie później). Przełożyć do pojemnika, ugnieść na płasko łyżką. Włożyć do mikrofali, piec 3 minuty, moc max. Można położyć chlebek na rozgrzany teflon i podsuszyć, żeby był chrupiący.

Na chlebek typu Wasa, dodajemy 0,5-1 płaskiej łyżki więcej serka wiejskiego i pieczemy na talerzu z mikrofali lub wykładamy na inny płaski pojemnik, czas pieczenia może być dłuższy.

21 komentarzy:

  1. Nie mam mikro!!!! :( Dopiero co dorobiłam się w domu kuchni z piecykiem. Wreszcie moge zaszleć ze zmianą temperatur :P
    Może jakby włączyć na ful kuchenke to coś wyjdzie.

    Lili

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedni piszą, że mają tylko mikrofalę więc chcą przepisów na nią, inni, że nie mają wogóle.. i jak tu każdemu dogodzić :)
    Oczywiście możesz najpierw spróbować zrobić ogólnie na teflonie lub rzeczywiście w piecyku, ale nie wiem co u ciebie znaczy "ful"?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ful to znaczy, że największa temperatura :) Ale znając moje zdolności to pewnie spalę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli zakres temp jest bardzo wysoki, to zapewne spalisz :P Ja i tak będę testować niedługo z teflonu i z pieca ten chlebek :) choć z mikrofali wychodzi równiutki, bo piekę w foremce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawaj dawaj Aniu przepisy do micro - sa superoskie ja lece kazdy po kolei i w zadnym nie znalazlam bledu :).
    Ten tez zrobie dzisiaj :)

    gosipiet

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, z mikrofali może są wygodne i szybkie, ale mało wydajne, raczej nie robię tam nic innego niż chlebki, które mimo, że mało wydajne (oprócz serowych, bo tam ograniczeń nie ma), to maja najlepszę chlebową jakość :)
    Ale za inne mikrofalowe wypieki raczej się nie biorę, choć pewnie przyjdzie czas na jakieś ciacho z mikro :) bo czemu nie :)
    Ale pewnie malo go wyjdzie :( stąd moja niechęć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wspanialy przepis!!!! tak latwo zrobic ten chrupiacy chlebek. serdeczne dzieki za przepis!
    Jola

    OdpowiedzUsuń
  8. Jolu,
    fajnie, że ci wyszło i ci smakuje :D
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. 2 razy robilam i cos nie bardzo wychodzi. Serek wiejski robi sie ciagnacy i przykleja sie do foremki tudziez talerzyka cezko to potem domyc...

    OdpowiedzUsuń
  10. Za duzo serka albo źle wymieszane, bo masa powinna być taka do ubicia więc serek nie może sie rozlewać a co za tym idzie wchołonąc sie powienien w otręby a nie rozpuszczać gdzies obok.
    a jaką masz foremkę? bo ja taką "plastikową" do mikrofali, może papier dodaj do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  11. czy można użyć jakiś inny rodzaj sera ?? bo akurat wiejskiego nie mam...

    OdpowiedzUsuń
  12. hmm.. nie wiem, wiejski jest specyficzny.. musisz spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie dysponuję mikrofalówką ani zwykłym piekarnikiem, kupiłam ostatnio halogen oven. Właśnie piekę w nim chlebek i niestety nastawiłam zbyt wysoką temperaturę i postawiłam naczynie na wysokim ruszcie - za bardzo spiekł się od góry, a w środku był surowy, musiałam przewracać. Następnym razem nastawię niższą temperaturę i postawię niski ruszt, upiecze się ładnie powoli. Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  14. O, ciekawie, że bez mikro wyszedl :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Genialny przepis właśnie wypróbowałam! Na początku podeszłam do niego sceptycznie, bo niby jak dwa produkty i już? Oba składniki uwielbiam więc czemu by nie spróbować. Chleb zrobiłam z wiejskiego lekkiego ze szczypiorkiem z biedronki i smak był obłędny, a do tego świeży pomidor BAJKA!

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj, nie wierzysz mi? :) Tak nie może być :P
    Ale ciesze się, że spróbowałaś i zasmakowało :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepyszne :)

    Marti.

    OdpowiedzUsuń
  18. rewelacja, szczególnie ze robi sie szybko i łatwo :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  19. Pycha!!! 3 min w mikrofali i chwilę na patelni. W końcu coś bez jajek!! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. rewelacja! ja do swojego dorzuciłam jeszcze przyprawy i wyszedł mocno ziołowy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. a mi nie wychodzi ani w mikro ani na teflonie ;/ rozpada sie nie chce sie zwiazac albo rozplywa w mikro na lepka pape ;/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...