ZNAJDŹ PRZEPIS

poniedziałek, 5 września 2011

Parówki w Cieście - Dukan

Na 4 sztuki:
  • 2 parówki typu hot dog (dłuuugie)
  • pieprz ziołowy
  • 125g twarogu Zielona Łąka
  • 3 łyżki otrębów
  • 2 małe szczypty soli
  • 1 jajko
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Twaróg odcisnąć z wody ręcznikiem, wyrobić ręką na gładko ok. 2 minut aż będzie gładki i nie będzie się kruszył.
Dodać resztę składników BEZ proszku do pieczenia. 
Odstawić do lodówki na kilka minut.
Po wyjęciu z lodówki dodać proszek i wymieszać dokładnie.
Parówki wygotować, ostudzić lekko, przeciąć na pół, obtoczyć w pieprzu ziołowym.
Piekarnik rozgrzać do 175* (najlepiej piec parówki obok czegoś, bo zajmują mało miejsca w piecu)
Blachę lekko nasmarować olejem lub wyłożyć papierem do pieczenia.
Zmoczyć ręce, wziąć 1 łyżkę masy, spłaszczyć na dłoni, położyć na to parówkę i obklejać ją ciastem, najlepiej rolując w obu dłoniach. Ręce muszą być mokre by masa się nie przyklejała do rąk tylko do parówki :)
Piec 30 minut.

20 komentarzy:

  1. wyszły mi bułeczki nadziewane parówką , wszystko przez pośpiech , ale i tak bardzo pyszne , polecam szczególnie na zimno mniam !!!
    Renia

    OdpowiedzUsuń
  2. To źle czy dobrze? :)
    A bułeczki tzn, że co konkretnie :) że nie oblepiłaś parówki tylko ot tak uformowałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a jakie najlepiej kupować parówki bo u nas są odtłuszczone z sokołowa a parówki drobiowe muszą być

      Usuń
  3. myślę ,że za słabo odcisnęłam ser ,nie wyrabiałam ręcznie lecz malakserem ,nie włożyłamo do lodówki i ciasto było wolne więc na "kupkę " ciasta położyłam parówki
    jutro zrobię jak należy zgodnie ze wskazówkami mistrzyni ale dziś pędziłam do pracy
    Renia

    OdpowiedzUsuń
  4. Grunt, że smakowało :D
    Malaksera nie mam więc nie wiem jak on wyrabia, ale tu chodzi o pozbawienie twarogu grudek przez wyrabianie ręczne a co za tym idzie rozcieranie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziekuje za ten przepis.
    Wyszly mi przepyszne. za pierwszym razem w pospiechu zapomnialam o wlozeniu do lodowki. Teraz juz wszystko poszlo dobrze, bardzo dobrze! Zrobilam w formie malutkich kielbasek w ciescie z kilograma twarogu (na impreze). Wszystkim bardzo smakowaly. Gratuluje pomyslu!
    Pozdrawiam,
    MalaMi.

    OdpowiedzUsuń
  6. To super, że smakowały :) ja robiłam akurat małą porcyjkę bo piekłam razem z hot dogami, które również bardzo polecam :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zaraz zrobie i mam nadzieje ze bedzi dobre, ja nie jestem na dukanie, ale lubie dietrteyczne przepisy. bo parówki w ciescie francuskim bardzo kcaloryczne ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. No tak, francuskie to masa tłuszczyku :)
    Smacznego i polecam jeszcze hot dog na dwie fazy :) ma fajne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie też nie do końca wyszło, ciasto było za rzadkie, być może za krótko je trzymałam w lodówce, ale przepis jest REWELACYJNY! :) I mimo że nie jestem na Dukanie, to już wiem, że będę często tu zaglądać i korzystać z Twoich pomysłów. Bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie!:) Karolina

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakim cudem wyszło rzadkie? jaki dałaś twaróg? odcisnęłas go z wody? jeśli tak, to jak?
    Toc to masa zbita jest i ja musiałam ręce moczyć, żeby to oblepić ;P

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam pytanko,.jakie parówki? drrobiowe,?cielęce?czy inne? gdzie kupić ,przepraszam..zielony jestem

    OdpowiedzUsuń
  12. Najlepiej szukać parówek light, bo są na rynku z różnych firm :)
    U mnie niestety takowe nie występują choc przyznam, że niespecjalnie szukałam :)
    Wybieram zawsze z samym mięsem drobiowym, bez dodatku wieprzowiny, zawsze je nakłuwam i wygotowuję z tłuszczyku :)
    Cielęce nie kupuj, bo są oszukane, one są z dodatkiem cielęciny i takie tłuste, że szok.
    Najlepiej czytaj skład, żeby nie było śmieciowych dodatków typu kasza manna czy coś :)
    Muszę też się rozejrzeć za tymi light, bo sokołów robi, berlinki robią i jeszcze inne mniej znane firmy,
    A tak to w Netto lub w Biedronie kupowałam :)
    Takie do 16g tłuszczu max, a potem wygotowac go :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie coś się rozpływa ciasto, mimo, że odsączałam twaróg. Może moje jajka są za wielkie;D Spróbuje zmniejszyć ilość. Ale smak: cudo.

    OdpowiedzUsuń
  14. Agnieszko,
    nie mam pojęcia dlaczego ci się rozpływa? jaki twaróg miałaś i jak (czym) go odsączałas?
    jajka raczej nie są winne..
    Nie wiem dlaczego, ale coś się kolejność w przpeisie pomieszała?
    dopiero poprawiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomyślałam tak, bo mam jajka XL (mama takie zwykle kupuje), więc może za wiele jest wilgoci w cieście. Ale na pewno spróbuję znowu;D Polecam w ogóle zrobić z pieprzem cytrynowym też.

      Usuń
    2. Oooo, to zmienia postać rzeczy :) XL to jajka giganty hehe :) w taki razie albo mniejsze jajko np M lub to co masz, ale podzielić na pół :)

      Usuń
  15. Ciasto wyglądało strasznie mało optymistycznie, a po upieczeniu? Czary. A jakie pyszne.. czad :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Na diecie tej trzeba przestawić się na inny typ ciast :) to co normalnie uważa się za ciasto, czyli mączny twór tutaj jest po prostu zlepkiem dozowlonych produktów, które jak sama napisałaś (że czary) w magiczny sposób stają się jedzeniem ciastowym heheh :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Parówki nakułam i fajnie się rozcieły w kształcie spirali i po nałożeniu ciasta i zapieczeniu mają otwór akurat na sos i dodatki :) Generalnie są pyszne

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...