ZNAJDŹ PRZEPIS

czwartek, 15 września 2011

Puree z Łososia z Kremem Brokułowym - Dukan


Piankowy brokuł, delikatny łosoś, 4 proste składniki w idealnej kompozycji. 
Danie jest tak kremowe i lekkie, że powinno się jeść je łyżeczką :) 
Idealne na szybki obiad, mnie zajęło kilkanaście minut, tyle co lekko podgotować brokuł i zmiksować wszystko :)
  • 250g różyczek brokuła
  • kostka rosołowa/warzywna
  • wędzone brzuszki z łososia (np. 4 wąskie lub 1,5-2 szerokich)
  • pół małej cytryny
  • pieprz czarny
Zagotować wodę, wrzucić kostkę, zamieszać. Gdy się rozpuści wrzucić brokuł i gotować na małym ogniu do lekkiej miękkości (im krócej gotujemy tym więcej witamin zachowuje warzywo).
W międzyczasie oddzielić z brzuszków mięso od skóry (można użyć innego rodzaju łososia jeśli lubimy), cytrynę obrać ze skóry, wyjąć pestki. 
Zmiksować blenderem cytrynę i łososia na gładko. Odłożyć na bok.
Podgotowane brokuły również zmiksować blenderem z 1 łyżką wody, w której się gotowały.
Ułożyć na tależu puree i krem wg gustu obok siebie lub piętrowo :)
Ja łososia przełożyłam do miseczki i w pojemniku, w którym miksowałam go zmiksowałam brokuły, tak by nie myć 2 razy pojemnika :)

3 komentarze:

  1. OMG ,zrob to i dla mnie !!! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ten brokułowy krem jest super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłabym :) gdybyś mieszkała niedaleko :)

    Asieja,
    krem jest rzeczywiście świetny, baardzo delikatny :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...