ZNAJDŹ PRZEPIS

piątek, 16 września 2011

Sernik Śmietankowy - Dieta Dukana


Sernik, który jest spełnieniem moich sernikowych marzeń :)
Idealny, śmietankowy, puszysty, wysoki, świetnie upieczony, kremowy i delikatny a jednocześnie treściwy.
Po upieczeniu jest równy, jak stół, ma mięciutką skórkę, białą mleczno-cytrynową polewę.
Pięknie się prezentuje, potrzeba mu tylko silnej woli by nie zjeść całego na raz, a muszę uprzedzić, że to bardzo trudne!
Mogłabym o moim serniku rozpisywać się godzinami, ale lepiej jeśli sami spróbujecie :)
Żałuję, że zdjęcie mogłam robić tylko telefonem, bo nie ukazuje ono tego, że na żywo wygląda "jak z obrazka" :)
  • 3 x 200g Twaróg Delikatny Śmietankowy President 4%tł (link)
  • 2 x 250g Twaróg w kostce Zielona Łąka
  • 2 x 40g budyń śmietankowy
  • aromat śmietankowy
  • 5 jajek
  • 35 tabl słodziku
  • biała mleczna polewa cytrynowa: robiona na oko ;) wstawiona do lodówki, żeby zgęstniała lekko
  • mleko w proszku
  • aromat cytrynowy
  • słodzik
  • woda
  1. Piekarnik nastawić na 175* Formę wyłożyć papierem do pieczenia (standardowa okrągła tortownica ok. 21-24cm średnicy) 
  2. Twaróg w kostce odcisnąć ręcznikiem z wody, wyrobić przez 2-3 minuty na bardzo gładko (omijamy tym sposobem mielenie). Dodać do President, słodzik i aromat. Zmiksować na gładko. 
  3. Dodać do masy twarogowej żółtka, znów zmiksować. 
  4. Białka ubić ze szczyptą soli na bardzo sztywno! Białka nie mogą być ubite byle jak na szybko, ważne by białka były tak sztywne, że zagęszczą się 
  5. Na koniec ubijania białek dodać budynie w proszku i dokładnie zmiksować. 
  6. Białka dodać do masy twarogowej i dość szybko, ale bardzo delikatnie wymieszać wygarniając twaróg z dołu go góry. 
  7. Przelać masę do tortownicy (u mnie masa wypełniła tortownicę po sam brzeg).
  8. Włożyć od razu do pieca. 
  9. Piec 1 h i 20 minut.
  10. Upieczony sernik zostawić w wyłączonym piekarniku bez otwierania, dzięki temu powoli masa się ułoży.
    Wyjąć po 30-60 minutach i studzić na kratce bez formy.
    Po ostygnięciu polać polewą przełożyć do lodówki bez papieru już.
     
*Jeśli sernik będzie pod koniec się rumienił za mocno, nakryć go papierem do pieczenia. Nie otwierać w czasie pieczenia piekarnika, chyba że raz wkładamy tam papier.
Smakuje najlepiej po kilku godzinach, na drugi dzień jest bardziej treściwy :)Nie zwracajcie uwagi, że sernik rośnie. Cała prawda o sernikach jest taka, że to nie ciasto tylko deser więc nie rośnie tylko puchnie - powietrze z białek unosi masę do góry, dzięki temu piecze się on w środku w coraz niższych warstwach, jeśli wyłączymy gaz za szybko białka będą nie upieczone i zrobią sie płynne a co za tym idzie opadnie on poniżej tego co wlaliśmy.
Po upieczeniu miałam prawie tyle samo sernika co wlałam - woda wyparowała więc się o max 1 cm skurczył. był lekko popękany, ale oblałam to polewą.

87 komentarzy:

  1. dawno nie piekłam sernika , więc dziś może zrobię jedno mnie nurtuje pytanie mianowicie czy ten serniczek nie wykipi z foremki jeśli wypełnia tortownicę po sam brzeg ?
    ostatnio taką miałam "przygodę " z sernikiem co mnie na długo zniechęciło do pieczenia
    Renia

    OdpowiedzUsuń
  2. Anus,a czy ten twarog President,to cos takiego jak philadelphia ? Bo u mnie takiego nie ma :( A sernik musze zrobic,obowiazkowo ! :D Myslisz,ze philadelphia sie nada? Ps.Slicznie wyglada ten torcik.Taaaki duzy ;p)

    OdpowiedzUsuń
  3. Reniu, sernik nie wykipi..a jaki masz piekarnik? konkretnie czy gazowy a jak elektryczny to gdzie masz grzałki :)
    on napuchnie na środku, ale brzegi się zaokrąglą, nie wyleją na boki tylko środek do góry :)
    A jaką masz formę?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem dokładnie co to philadelphia bo nie jadłam, ale myślę, że z tego co wiem to będzie pasowało, bo president przyrównałabym do mega gęstego homo, a philadelphia chyba taka jest?

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu piekarnik mam elektryczny i grzałki są na górze nieosłonięte i na dole osłonięte , a jak piekę to grzeję góre i dół czasem z termoobiegiem może źle?
    Renia

    OdpowiedzUsuń
  6. No to piekłam w podobnym, ale on nie ma termoobiegu i ustawiłam po prostu normalne grzanie bez dodatkowego dołu czy coś.
    Bo myśle, że on grzeje od dołu naturalnie, ale słabiej.. więc jeśli nie musisz to nie ustawiaj dodatkowego dołu.. nie wiem jakie tam masz ustawienia ale w tym co piekłam po porstu się przekręca pokrętło z temperaturą i wsjo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W takim razie ,philadelphia bedzie pasowac.Poszukam jeszcze cos w tym stylu ;) Dziekuje za odp.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda nieziemsko!!! Mniammmmm... Szkoda,że ostatnio mam tak mało czasu na pieczenie i gotowanie :( Ale na to cudo i tak się skuszę :)
    Pozdrawiam
    Karola

    OdpowiedzUsuń
  9. Polecam, polecam jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. REWELACJA !!! Własnie zjadam jeszcze tyci ciepły i nie wiem czy na jutro jeszcze wystarczy.... jak coś to mam zapas twarogu w lodówce :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. gdzie mozna kupic president smietankowy? kiedys widzialam go w biedronce ale od dluzszego czasu go nie ma:( swietne sa twoje przepisy! dzieki za inspiracje. Moim marzesniem jest taki sernik.
    pozdrawiam
    ewa

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja kupiłam na promocji w kauflandzie :)
    W biedronce u mnie jest, bo nawet wczoraj widziałam, ale w kubełku.
    Ja użyłam takiego jak na zdjęciu. Bo ten z kubełka wydaje mi się gęściejszy?
    Nie wiem jakich innych sklepach, bo do reala i leclerk jeżdże baardzo rzadko, bo większość to tylko do centrum dojeżdżam jak w mieście jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi niezbyt wyszedl, po godzinie pieczenia wierzch zaczal sie spiekac, wiec przykrylam papierem do piecz. ale po kolejnych 10 minutach zobaczylam ze wierzch nadal sie spieka (juz wtedy wygladal na prawie przypalonego). Potrzymalam jeszcze 10min i wylaczylam piekarnik. Po godzinie zagladam pod papier a tu wszystko opadlo, caly srodek opadl, brzegi wysokie, popękane. Cięzko bylo nawet rozsmarowac polewę bo takie góry na brzegach. Przykroilam go pozniej i okazalo sie ze i brzegi i spod jest spieczony za bardzo na okolo 3 mm. Cały sernik ma 3 cm grubosci. Niewiem co źle zrobilam, temp. 170*, grzalka ogolna, otworzylam go 2 razy (raz zeby wlozyc papier, drugi po 10 min bo nie widzialam czy sie dalej spieka czy nie).
    Na koniec konców odkroilam spod bo byl twardy (te 3mm) i jest w miare dobry. Tzn smak normalnego sernika. Szkoda ze mi opadl i przypalil sie. Moze ktos zna przyczyne?

    OdpowiedzUsuń
  14. 1. jaki twaróg użyłaś? bo z president tym, o na obrazku w linku to niemożliwe, żeby się spiekł tak, że trzebaby odkroić, bo on ma miekką skórę a nie twardą jak w zwykłym twarogu sernikowym czy innym.
    2. temperatura 175* a nie 170* niby mała różnica, ale różnica jest.
    3. ubiłaś białka mocno i dałaś do nich budyń?

    OdpowiedzUsuń
  15. Moj twarog byl President Śmietankowy poltlusty 4% w opak. 500g, nie ma na nim "delikatny" ale oprocz tego jednego slowa wyglada identycznie.
    Temp. ciezko stwierdzic bo mam na pokretle temp 200 i 150 wiec wzielam posrodku.
    Bialka byly sztywne, dodalam dwa bydynie z Lidla te na skrobi, po dodaniu taka ladna plynna masa sie z tego utworzyla.

    OdpowiedzUsuń
  16. A jakiej był konsystencji? Jak twaróg sernikowy czy jak homo?
    między 150 a 200 jest przecież 175* ;;)
    Dałaś budyń czy pudding z lidla?
    Bo budyń miał być ze skrobią ziemniaczaną, a puddingi są tylko z kukurydzianą a to co innego jeśli chodzi o użycie, bo kukurydziana się nie nadaje do sernika, stąd mogło opaść.
    I masa nie miała być płynna, tylko zagęszczona.

    OdpowiedzUsuń
  17. Aniu,powinnaś dostać NOBLA za te wspaniałe przepisy,Kika

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie mam w domu budyniu czy mogę dać po prostu mąkę ziemniaczaną i aromat śmietankowy?

    OdpowiedzUsuń
  19. Jasne, toć to ta sam rzecz, ale budyń ma dodatek kukurydzianej :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam pytanie co do tej pyszności. W składzie są dwa budynie po 40 g. To na ile dni ma starczyć taki serniczek? Jutro się biorę za pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Na 4, ale zapewniam, że i tak nie wytrzyma :)
    1 budyń 40g to 2 pełne łychy :)
    Na tyle kg sernika to wydaje mi się, że w sam raz jest :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzieki za przepis, jutro go wyprobuje. Ten sernik to mieszanka polskiego i nowojorskiego (New York style). Mieszkam w USA i nieraz ciezko znalezc chudy ser tutaj. Ja pieke czesto nowojorski sernik z wyzej wymienionych serkow philadelphia (cream cheese). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepis jest wprost doskonaly! Najlepszy Dukanowy sernik ever:) Nie-dukajace kolezanki w pracy nie chcialy uwierzyc, ze to dietetyczny wypiek. Aniu, jestes WIELKA!!!
    Dzieki za bloga!
    Serdecznie pozdrawia Cie
    objedzona (dukanowo) Krecia

    OdpowiedzUsuń
  24. Krecia,
    to świetnie, że tak ci smakował ;) jestem z niego baardzo dumna, jak na moje małe doświadczenie z sernikami to az sama nie mogłam uwierzyć, że ot tak przypadkiem mi wyszło :) bo wrzucałam co miałam w lodówce, bo kupione przed terminem było na promocji i proporcje same się ułożyły :)

    OdpowiedzUsuń
  25. No kurcze, nie badz taka skromna, masz po prostu Dziewczyno intuicje i dar komponowania skladnikow - moze powinnas isc w tym kierunku, ja osobiscie wrozylabym Ci Aniu piekna przyszlosc w gastronomii - jako szef kuchni rzecz jasna!!!

    Pozdrawiam, Krecia

    OdpowiedzUsuń
  26. Hmm.. racja, ale te wasze idealistyczne wróżby nie są zabawne :P bo wydanie książki, czy bycie szefem kuchni wiesz jak to w prawdziwym życiu wygląda? niezbyt realnie :P

    OdpowiedzUsuń
  27. Piekłam sernik - wyszedł rewelacyjny :) stwierdziłam że piec go nie mogę - za dużo zjadłam w 1 dzień :) ale TAK mi się chciało jakiegoś ciasta że myślałam że oszaleję :) polecam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Bo sernik już tak ma, wkońcu to deser, nie ciasto więc je się go duużo :) i trudniej sie oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Hallo:) W weekend będe piekła serniczek ale mam pytanko. Budynie wsypac w proszku czy najpierw je ugotowac? I jak zrobic polewę?

    OdpowiedzUsuń
  30. W proszku :) nigdy nie dawałam ugotowanych (chyba, że do kremu) więc wszędzie gdzie jest podobnie napisane jak tu znaczy w proszku, chyba, że napisałam, żeby ugotować wcześniej budyń :)
    Polewę znajdziesz w przepisach przecież zarówno w spisie po lewej jak i w mojej wyszukiwarce ;P
    nie widziałaś?

    OdpowiedzUsuń
  31. Może pomogę tym, którym sernik opada, tudzież się spieka, bądź wodą (białkiem?) podchodzi po ostudzeniu. Im intensywniej się sernik ubija, tym bardziej opada. Zatem krótko mieszać, nie ubijać. W zwykłym przepisie białka ubija się na sztywno dodając cukier na końcu (jak na bezy). W Dukanie dobrze do białek dodać sól (piana gęstnieje). Dużą blaszkę wypełniamy wodą, wykładamy ściereczką, rozgrzewamy piekarnik (dolna + górna grzałka) i do takiej wanny, na niski poziom piekarka, wkładamy naszą blachę. Pieczemy 1,5h w temp. 175 stopni. Dzięki kąpieli wodnej i niskiemu poziomowi (blisko dolnych grzałek, ja umieszczam blachę na drugim od dołu miejscu) w piekarniku sernik się nie przypiecze od spodu i równomiernie od dołu będzie zastygał pod wpływem temp. Po wyjęciu natychmiast obkroić dookoła od blachy lub papieru (jeżeli brzegi nie będą przywierać, nie opadnie środek), odczekać 3-5min i wyłożyć do górymi nogami na deskę przykrytą ściereczką, żeby odparował. Mi tylko w ten sposób wychodzi cudowny sernik. Zanim poznałam sposób, opadał, podchodził wodą, przypalał się itd itp. Może mam nietypowy piekarnik, ale może nie tylko ja i jeżeli komuś nie wychodzi normalnie, polecam ten sposób.
    Pozdrawiam, Anita.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Anonimowa!

      Twoja rada jest fenomenalna, kapitalna wręcz! Zawsze, ale to zawsze i wciąż każdy pieczony przeze mnie sernik

      opadał bardzo mocno. A tu proszę - zastosowałam się do Twojej porady (kąpiel wodna) i odtąd każdy serniczek

      jest wysoki, ani razu nie opadł, a do tego jest wilgotny w srodku:) Pycha! Dziękuję Ci bardzo za tę wskazówkę,

      Podzieliłam się nia z tą częścią rodziny i przyjaciól, którzy również mieli problem z opadającym sernikiem

      Powinnaś brać honorarium za taką(niby prostą) ale jakże skuteczną podpowiedź:)

      Pozdrawiam i miłego sernikowania wszystkim życzę:)

      Usuń
  32. Ciekawe i pewnie przydatne, ale mnie nigdy nie opada :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Co to znaczy 3x 2oo g serka delikatnego znaczy 600g ?? 2x 250 zielonej łaki czyli 500??

    OdpowiedzUsuń
  34. Tak, ponieważ ten konretny twarożek president jest paczkowany po 200g lub większe (jak klikniesz na napis, to przeniesie cię na stronę producenta).
    Ja użyłam tego po 200g, dlatego napisałam 3x200, bo dopiero niedawno zaczeli robić większe opakowania.
    A twaróg tak samo, czyli 500g, bo zielona łąka jest tylko 250g, możesz pewnie uzyć innego twardego w kostce twarogu, byle nie był miekki i wodnisty.

    OdpowiedzUsuń
  35. Cześć! :) Na wstępie napiszę, że uwielbiam Twoje przepisy, jesteś wspaniała że się nimi dzielisz. Szkoda że pewnie mieszkasz daleko ode mnie. No i szkoda że nie zakładasz swojej restauracji ;P Zrobiłam dzisiaj sernik, ale niestety mi opadł (może jakaś ciekawska paskuda zaglądała do piekarnika gdy sernik się studził?)... Zobaczymy co z niego będzie. Polałam polewą, poczekam aż zgęstnieje i spróbuję co z niego wyszło. Pozdrawiam !!!!

    OdpowiedzUsuń
  36. Witaj Aniu! Wszystkie Anny są rewelacyjne, wiem, bo mam córkę Annę! A sernik... marzenie. Nie wiedziałam tylko, ile cukru, bo mam słodzik w proszku, ale dałam na "oko" i wyszło dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  37. Uwielbiam moje imię :D jest świetne i symetryczne :D
    dobrze, że wyszedł ci odpowiednio słodki sernik :)
    zawsze można poratować się słodką polewą.
    Ale tak to do masy bez jajek można dodać słodziku i popróbowac czy dobre :D

    OdpowiedzUsuń
  38. czy ja moge dodac zwykla skrobie ziemniaczana bo na moim budyniu pisze sklad ; skrobie modyfikowane.i dodalam a sernik opadl.to mogla byc przyczyna 5 jakiej firmy konkretnie budyn?

    OdpowiedzUsuń
  39. Ale co oznacza, że opadł? Bo to, że on się podnosi w trakcie pieczenia to znaczy, że piecze się coraz niższa warstwa, potem to powietrze ucieka, ale nie może sernik być niższy niż 1-2 cm od wysokości po wlaniu surowej masy. Nie może być też zapadnięty.
    Budyń najzwyklejszy, raczej nie ma znaczenia firma, bo ja kupuję różnie, choć tutaj użyłam biedronkowego.
    Przyczyną innego opadania niz ci wyżej napisałam są:
    otwieranie pieca w trakcie pieczenia, złe ubicie białek, zbyt mocne mieszanie masy tak, że białka się upłynniają, zimny lub słabo nagrzany piec, przygotowania masy i NIE włożenie jesj od razu do pieca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aniu czyli ma byc budyn na skrobi ziemniaczanej? tylko w skladzie? Robilam tak jak w przepisie...pieknie mi wyrosl az wychodzil z naczynia :-) tez mi popekał ale myśle sobie to nic...potem zaczal sie bardzo spiekac jakos po godzince wiec przykrylam papierem, musialam przeciez wlozyc papier.. kurde az szkoda skladnikow,,, i kasy a bardzo chcialabym zeby mi wyszedl...sprobuje jeszcze raz..ale ostatni Bo ten dalo sie zjesc ale po srodku sie zapadl i byl troche mokrawy co nie bardzo mi pasowalo..a twarog z biedronki ladnie wycisnelam :)

      Usuń
    2. Budyń w składzie ma ziemniaczaną, kukurydzianą, modyfikowane, budyniowe skrobie itp :) Więc jakikolwiek byle NIE miał samej kukurydzianej, bo to wtedy pudding jest. A to co innego.
      A użyłaś President śmietankowy delikatny? czy jakiś inny?
      Przeczytaj jeszcze raz końcowy "akapit" przepisu gdzie wspominam o pseudo rośnięciu sernika i jego niby opadaniu, może jakos dojdziesz do tego co poszło nie tak.
      Może masz mały piecyk? i mniejszą temp?
      A piekłaś bez termoobiegu?

      Usuń
    3. hej uzylam president smietankowy delikatny, pieklam bez termopobiegui ale tak jak pisalam jak po godzinie zaczął sie spiekac to przykrylam papierem moze wtedy wlasnie opadl i sie zapadl bo jak go ostudzilam otworzylam piekarnik a tu lipa niski kapec,,, no nic jutro robie drugie podejscie bo sobie nie odpuszcze hehe ja nie z tych ... ;-) Aniu moze jak sie zacznie spiekac to ja go wylacze albo zmniejsze temperature czy jak radzisz?> Mam mniejsza kuchenke bo 50 cm a nie 60 aE=le temp ustawialam taka jak pisalas... trzymaj kciuki jutro i daj znac. Pozdrawiam aga kg

      Usuń
    4. Aga, tak myślałam, że masz mniejszy piecyk, ona za mocno grzeje, musisz zmniejszyc temperature pieczenia (zanim zaczniesz) o conajmniej 10 stopni.
      Piekłam w takim małym piecyku i ciężko mi z nim było temperatury ustawiac bo właśnie wszystko spiekał a surowe jeszcze było, potem zaczęłam piec na niższej i to było to :)

      Usuń
  40. Wreszcie pozwoliłam sobie na coś słodkiego i nie żałuję. Zrobiłam z połowy podanych proporcji i wyszedł pyszny :) Jutro biorę na uczelnię jako małe co nieco pomiędzy zajęciami. O ile nie zniknie dzisiaj :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Katka,
    wiem, że trudno się oprzeć, ale pochwal się co zrobiłaś i jesz na diecie :) niech się schowają ich kanapki :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Aniu serniczek wyszedł nieziemski :)Dzięki wielkie za ten przepis. Nika

    OdpowiedzUsuń
  43. Sernik pyszny :) lecz niestety nie wyszedł mi taki puszysty :( .. opadł.. być może dlatego że nie do końca trzymałam się przepisu :) ale tak poza tym PYCHA!! :))

    OdpowiedzUsuń
  44. Aniu a czym wyłożyłaś tortownicę? Bo ja wyłożyłam papierem i mi się wszystko przykleiło do sernika.. :(

    OdpowiedzUsuń
  45. Jeśli się nie trzymasz przepisu to zawsze wyjdzie coś innego :)

    Piekłam na papierze, może masz jakiś trefny? albo źle zdejmujesz papier?

    OdpowiedzUsuń
  46. być może..o tuż chodzi o to że on w ogóle nie chce się zdejmować ,tak jakby nasiąkł od sernika

    OdpowiedzUsuń
  47. To pewnie papier dziwny, a jaki masz?
    Może też piekarnik był słabo nagrzany? słabo od spodu piecze? albo masa serowa za długo była w formie z papierem zamiast w piecu?

    OdpowiedzUsuń
  48. sernik wyszedł dokładnie taki jak Twój
    jast puszysty i ładnie urósł
    rewelacyjny przepis
    smak po prostu super

    dzięki Aniu za ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  49. Ciesze sie, że wyszedł tak samo bo jest genialny :)
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  50. Własnie robie serniczek, mam nadzieje ze mi wyjdzie. Dalam troche wiecej budyniu i paczke cukru waniliowego, bo zabraklo slodzika :) Bedzie troche bardziej kaloryczny, ale trudno. Byleby byl dobry. Uwielbiam serniki. Dziekuje za przepis i ten blog. Pozdrawiam. Asia

    OdpowiedzUsuń
  51. Anno.
    Czy to ma być zwykły budyń bez cukru? czy pudding z Lidla? Pytam się, bo nigdy nie wiem kiedy używać puddingów a kiedy zwykłych budyniów?Jutro się po nie wybieram i robię sobie listę zakupów,dzięki za odpowiedz:)
    ps.Czy możesz zrobić zdjęcie małemu Wypłoszowi? pewnie jest już średnim Wypłoszem;P
    Katarzynka

    OdpowiedzUsuń
  52. Zwykły budyń, najzwyklejszy (użyłam z biedronki paczkowany kilka sztuk).
    Zawszę piszę, czy budyń czy pudding :) choć w starych przepisach mogłam jeszcze nie poprawić?
    Wszystko robię na bieząco (poprawki na logu) i wciąż coś niedokończone :(
    Ale nie ma co sie silić, bo jak się siiłam, to mi sie odechciało wszystkiego.
    Zdjęcia mam (głównie jak śpi, bo inaczej to jakbym ufo fotografowała - rozmazane, bo to ruchliwe jest szaleńczo.
    Wrzucę jak zanajdę chwile, bo od kilku dni jestem w pośpiechu ciągle, a we wtorek egzamin z prawka praktyczny więc i jazdy mam codziennie.

    OdpowiedzUsuń
  53. Aniu, napisz mi przepis na biała mleczna polewe cytrynowa, bo nigdzie nie moge jej znalezc.

    OdpowiedzUsuń
  54. W przepisie jest podane, co dodać, tylko, że na oko.
    Bo polewę trudno wyliczyć jak łyzki nierówne każdy ma i mleko albo zawilgocone,albo suche jest :D

    OdpowiedzUsuń
  55. Witaj,czy zamiast President mogę dodać Emilki? I czy można piec na słodzikach tabletkowych?Bo słyszałam ze są toksyczne w wysokich temperaturach,do tego służą słodziki do pieczenia chyba? Aha,jeszcze jedno,gdybym dodała zamiast słodziku ksylitolu, to serniczek wyszedłby jakiś bardziej wodnisty?Nie wiesz?Pozdrawiam:D

    OdpowiedzUsuń
  56. Dając inny serek uzyskasz kompletnie inny sernik.
    Co do tabletek to napisze do producenta :) bo skład mają ten sam, różnicy smaku nie zmienia, nie stać mnie na to, by używać zawsze proszkowy więc daje tabletkowy.
    Ksylitol jest torchę jak mentol, może wpłynąć na smak więc może to popsuć efekt sernika, chyba, że ci to będzie pasować, w dodatku zamienia się w wodę :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Czy mozna w diecie dukana używać SKROBIE ZIEMNIACZANĄ?(BUDYŃ W PROSZKU) Chyba NIE! można dodawać SKROBIE KUKURYDZIANĄ.

    OdpowiedzUsuń
  58. To jest pytanie? czy sama sobie odpowiadasz?
    Bo to "chyba" jest nieprecyzyjne :P
    Co do skrobi na diecie dukana - dozwolone są obie, zarówno kukurydziana jak i ziemniaczana w formie dowolnej, czysty proszek kukurydziany czy budyń :)
    Wciąż mnie dziwi, że od tak długiego czasu o tym wiadomo, a wciąż jest to temat nieznany :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Witam:))) Mam pilne pytanie, czy można zrobić ten sernik w formie silikonowej z tulejką? Spaliłam tortownicę a nie chcę robić w zwykłej blaszce, bo będzie bardzo niski. Chodzi mi nie tyle o koszt, co o to ze tortownica to metalowa a forma silikonowa wiadomo inna...

    OdpowiedzUsuń
  60. Nigdy nie robiłam w silikonowej.. nie wiem dokładnie jaki ma to wymiar, ale im bardziej ściśnięty w małej formie, tym dłużej sie osusza, bo wierzch się zeschnie a środek surowy.
    Jeśli to raczej płaska blaszka to czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Bardzo smaczny. Oczywiście mój przedpotopowy piekarnik spalił spód ale to nic i tak pycha.

    OdpowiedzUsuń
  62. Zrobiłam w sobotę wieczorem.Niestety wczoraj zjadłam ostatni kawałek.Jest boski!Domownicy też spróbowali i różnicy nie widzieli żadnej.No może był troszkę za mało słodki bo dodałam słodzik w proszku - mogłam dać go więcej.
    Mąż się śmiał,że ładnie sobie dogadzam na tej diecie :-))))
    W tym tygodniu kolejne ciacho do wypróbowania.Jeszcze nie wiem które bo jest w czym wybierać :-)). Pozdrawiam.Dorotaxx

    OdpowiedzUsuń
  63. Dorotko,
    fajnie, że udało się wszystkich zaskoczyć normalnością sernika :)
    Słodkość czasem trudno dobrać, bo słodziki pieką jak chcą, niestety wiele z nich traci na słodkości podczas pieczenia, ale inne się wzmacniają, nie wiem od czego to zależy?
    pozdrawiam :D i polecam spróbować krajankę orzechową :)

    OdpowiedzUsuń
  64. witam upiekłam ten sernik na święta wyszedł pyszny w moim piekarniku wystarczy piec tylko godzinę.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  65. Świetny serniczek - robiłam go już 3 razy, dziś będzie czwarty.
    Poprzednio próbowałam przepisów z innych stron, ale tylko ten mi wyszedł. Dlatego polecam go, jest pyszny i zawsze wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  66. Witam serdecznie :) bardzo proszę o informacje odnośnie punktu 7- czy budynie mam dodać do ubitych białek czy do masy? Pozdrawiam i baaardzo proszę o info :)

    OdpowiedzUsuń
  67. Rzeczywiście nie brzmi to konkretnie :) ale inaczej jest, gdy ja piszę przepis wiedząc co robiłam, a inaczej się czyta :) Już poprawiam.
    A budynie do ubitych białek wmiksować, coto by budynie (proszek budyniowy, czyli nie gotować budyniu) zagęściły białka.

    OdpowiedzUsuń
  68. Bardzo dziękuje :) co prawda jeszcze nigdy nie wyszedł mi sernik z żadnego przepisu, ale kto wie, może tym razem w końcu się uda! :)

    OdpowiedzUsuń
  69. a jak zrobic polewe tak na oko i le tego mleka,wody...

    OdpowiedzUsuń
  70. 3-4 łyżki mleka w proszku, 2-3 łyżki wody i słodzik do smaku :) jak wymieszasz to zobaczysz, czy za gęste czy rzadkie i po odrobince dodawaj.

    OdpowiedzUsuń
  71. Mam pytanie.
    Czy zamiast dwóch różnych twarogów w kostce mogę użyć kubełka z twarogiem śmietankowym 4% president? Pisałaś coś o tym wcześniej,że ma on inną konsystencję, ale czy się nada?
    Szukam jakiegoś przepisu do którego mogłabym użyć zakupiony dzisiaj twaróg sernikowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisie jest użyty, więc możesz wykorzystać. Jedynie będzie on bardziej lekki, puszysty.. zastanawiam się, czy nie wydłuży się czas pieczenia.. bo president o który mowa jest bardziej uwodniony.. ewentualnie sernik będzie po prostu wilgotniejszy.

      Usuń
  72. A jak zrobić polewę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na polewę składniki wymienione są w przepisie. Zazwyczaj mieszam na oko 2 łyżki mleka w proszku, ciut słodzika i dodaję 1-2 łyżki płynu i mieszam :)

      Usuń
    2. Witam.
      Właśnie sernik się upiekł, niestety mimo że pięknie wyrósł to i tak opadł. Nie otwierałam piekarnika, potem po upieczeniu go jeszcze pół godziny trzymałam w zamkniętym wyłączonym piekarniku i lipa. Jest grubości ok. 3 cm. Do tego nie wygląda dobrze, bardziej przypomina coś na kształt pianki niż sernika. W smaku nie jest najgorszy, ale znajomych nim nie poczęstuje. Nie wiem może to wina tortownicy, mam taka 26 cm - może jest za duża...tylko nie wiem czy w mniejszej by nie wykipiał bo przy tej już miałam obawy taki był wielki....
      Teraz robię bułki może te chociaż wyjdą:)

      Usuń
    3. Tortownica za duża to fakt, ale stawiam bardziej na piekarnik. Jakie miałaś ustawienia?
      Może pominęłaś jakiś składnik?

      Usuń
  73. Witam. Zrobilam sernk wczoraj. Tortownice mam 26 cm wiec zrobilam w sredniej keksowce. Wyszedl wysoki i ladny. Zmodyfikowalam niewiele - 3x200 President 0% + 1x200 President 4%, drugi twarog wybralam 0%, dolalam tez odrobine mleka do masy, odrobine proszku do pieczenia. Sernik nie rozwala sie, nie kruszy, jest mokry. Pyszny. Zastanawiam sie nad polewa, cytrynowa czy czekoladowa. Dziekuje za przepis
    Ps. Co do piekarnika, mam chyba najgorszy z mozliwych, gazowy :P nie pokazuje nawet temperatury, jest tylko skala od 1 do 8 .. ale znam go jak wlasna kieszen i sernik jest super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że po modyfikacji wyszedł super :)
      Zwykle polewe wybieram według konsystencji (zbity pasuje mi do czekoladowej a puszysty i lekki do cytrynowo-mlecznej, to takie kolorystyczne skojarzenia).
      Piekarnik gazowy jest trudny, bo piecze tylko od dołu, ale smak wypieków jest całkowicie inny.. gazowy nadaje tego czegoś z "żywego ognia" :) i wypieki są bardziej wilgotne, ale elektryczny jest super wygodny i zawsze się wszystko udaje :)

      Usuń
  74. Aniu! ostatnio raczę całą rodzinę slodkościami według Twoich przepisów, ale ten serniczek zbiera najwięcej pochwał. Bardzo Ci dziękujemy że dzielisz się swoimi pomysłami, i poświęcasz na to czas. Dzięki Tobie dieta jest ciekawym wyzwaniem kulinarnym :)
    Pozdrawiam,
    -też Ania

    OdpowiedzUsuń
  75. Witaj Aniu, niedawno przypadkiem szukając czegoś w internecie natrafiłem na Twój blog i jestem.zachwycona różnorodnością dietetycznych przepisów, parę rzeczy już wypróbowałam i wyszły świetnie. Nie jestem na Dukanie ale się odchudzać i staram się do minimum ograniczyć węglowodany przedewszystkim żadnego cukru, mąki ziemniaków itp. Jeszcze nie próbowałam żadnego z Twoich ciast ale chciałabym upiec coś mężowi na urodziny ( tez na diecie), czy mogłabyś mi polecić jakie ciasto będzie naprawdę dobre? Myślałam nad tym sernikiem ale w mojej miejscowości mam tylko biedronka i Lidia i parę małych sklepików i nigdzie nie mogę dostać tego serka prezident wiec może coś innego? Z aromatów posiadam orzech laskowy, czekoladowy, kokosowy, bananowy, poziomowy, toffi, wanilia, cytryna i pomarańcza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W biedronce widziałam ten serek, on jest specyficzny, bo trochę przeypomina serek homogenizowany, więc myślę, że możesz spróbować zrobić właśnie na takim homogenizowanym.
      Nie mam pojęcia jakie ciasta lubi Twój mąż? każdy ma inne smaki, np. mój Krzysiu uwielbia ciasta, gdzie jest sam krem, a ja lubię z biszkoptem a jeszcze ktoś inny suche babki.
      Serniki najlepsze są cytrusowe w smaku.

      Usuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...