ZNAJDŹ PRZEPIS

środa, 19 października 2011

Imbirowo-Goździkowa Fantazja - Dukan

Ciasto, którego sposób wykonania wymyśliłam sobie chodził za mną od miesięcy, ale brakowało mi w nim pomysłu na zestaw smakowy :) aż nagle.. goździki z pomarańczą, totalne objawienie smakowe :) plus imbir, który delikatnie dominuje w całości, ale gryząc samo ciasto oddajemy się błogiemu smakowi goździków, czekolady i pomarańczy :) czego chcieć więcej? oczywiście, że wiśni przełamującej i delikatnie wpływającej we wszystkie smaki :) ciasto ładnie wygląda i jest pyszne!

DŻEM WIŚNIOWY: zrobiłam dzień wcześniej
  • 250ml wody
  • 2 łyżki posiekanej żurawiny
  • aromat wiśniowy 1/4 łyżeczki
  • 7 tabl słodziku
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • herbata wiśniowa lub żurawinowo-malinowa
  • opcjonalnie barwnik czerwony i kwasek cytrynowy (szczypta)
Część wody zagrzać ze słodzikiem, w drugiej namoczyć żelatynę, wlać zagrzaną wodę, rozpuścić dokładnie.
Dodać żurawinę, herbatę/barwnik, aromat. Schłodzić i zmiksować dokładnie blenderem. 
Odstawić do lodówki mieszając raz na jakiś czas.


MASA SEROWO-IMBIROWA:
  • 250g twarogu
  • 250ml mleka
  • 10 tabl słodziku
  • 0,5-1 łyżeczki imbiru mielonego
  • 1,5 łyżeczki żelatyny
Część mleka zagrzać, w drugiej namoczyć żelatynę, wlać zagrzane mleko i rozpuścić dokładnie. Dodać imbir do smaku i słodzik. Odstawić do lodówki mieszając co jakiś czas by się nie ścięło zbyt szybko.


CIASTO POMARAŃCZOWO-GOŹDZIKOWE:
  • 3 łyżki otrębów (2o+1p) NIE mielonych
  • 1 łyżeczka mielonych goździków (jeśli nie mamy czym zmielić na dnie zawsze jest pyłek z goździków)
  • 14 tabl słodziku
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200g serka homo
  • aromat pomarańczowy
  • 3 jajka (jeśli L to 2, ale mniejsze to 3)
  • 1 pudding czekoladowy
Piekarnik nastawić na 175* prostokątną blachę szerokości naszej keksówki wyłożyć papierem do pieczenia.
Wszystkie składniki oprócz białek i puddingu wymieszać dokładnie. 
Białka ubić ze szczyptą soli, na koniec dodać do nich pudding, zmiksować, przełożyć do masy i delikatnie wymieszać.
Wlać na blachę, wyrównać szybko i włożyć do pieca (ciasto nie może czekać).
Piec 35-40 minut. 
Po upieczeniu wystudzić, zdjąć papier, pokroić  wg długości i szerokości keksówki (jeśli ciasto jest elastyczne można zgiąć jak kartonik i wyłożyć nim keksówkę. Jak na pierwszym zdjęciu, potem wlać połowę gęstniejącej masy serowej, jeśli utrzyma dżem można nałożyć od razu jeśli nie, odstawić do lodówki.
Po dodaniu dżemu, zalać resztą masy i przykryć ciastem. Odstawić na noc do lodówki.
Moja keksówka jest silikonowa i rozchodziła się na bloki dlatego włożyłam ją do mniejszej i dodatkowo związałam, by boki przylegały do ciasta.

    11 komentarzy:

    1. Aniu, rewelacja! Wygląda przepięknie!! Choć nie przepadam za goździkami i brak u mnie wiśniowego aromatu to spróbuję z cynamonem i zamiast aromatu dam sok/koncentrat bez cukru. Dzięki!!

      OdpowiedzUsuń
    2. Hmm.. możesz również dodać zamiast goździków korzenne przyprawy? albo proszek do pieczenia piernika :D czy coś takiego.. hmm.. moze nawet kardamon? oj wyboru jest dużo :)
      A jeśli zaprawę będzie sz uzywać i ma ona aspartam to pamiętej by jej nie gotować :)

      OdpowiedzUsuń
    3. WOW WOW WOW WOW WOW ... :D przepiękne ciacho! Świetny pomysł! napatrzeć się nie mogę, więc na sobote piekę obowiązkowo :)


      Beata

      OdpowiedzUsuń
    4. Hihi :) Właśnie robię dżemik, bo tak mi się to ciasto spodobało :P

      OdpowiedzUsuń
    5. Beata,
      to super :) powodzenia i smacznego :)

      chaneal,
      tobie też życzę smacznego :)
      Mam nadzieję, że dacie wyraziście dużo smaczków :) żeby poczuć magię ich połączenia :)

      OdpowiedzUsuń
    6. Mam pytanie, przeczytałam dokładnie przepis, ale jednak zapytam: czy to DUKANOWE ciacho? :) Zawsze w przepisach piszesz xxxx-DUKAN,a tu nie ma, więc się upewniam, bo wygląda zjawiskowo i z chęcią bym je upichciła :)

      OdpowiedzUsuń
    7. Oczywiście :) ja po prostu po tylu już postach moge zapominać o dopiskach itd :) np o NIE mieleniu otrębów, bo niektórzy przychodza i pytają czy mają mielić, czego nei wolno robic, ale nie każdy wie :)
      A tam gdzie nie ma dopisku dukan to na dukanie nie jemy :) chyba że w ostatnich fazach :)

      OdpowiedzUsuń
    8. Dziękuję pięknie za odpowiedź i cieszę się, że pojawił się dopisek "DUKAN" w nazwie, bo dzięki temu będę mogła spróbować uczynić takie cudo jak na Twoim zdjęciu :) Jesteś normalnie moją inspiracją kuchenną :) Przepisy cudne! Dzięki nim moja dieta nie jest nudna, a wręcz przeciwnie, jem dużo duuużo fajniej niż przed dukanem :)

      Pozdrawiam. Magda M.

      OdpowiedzUsuń
    9. Buuu! Byłam na zakupach i zapomniałam kupić imbir mielony :( Ciacho musi poczekać, bo u mnie tego nie dostanę w sklepie. No cóż ostatnio i tak jakoś nie mam weny do gotowania...

      OdpowiedzUsuń
    10. Oj niefajnie :(
      No, ale wkońcu kiedyś ci się zachce :D

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję za komentarz :)
    Zapraszam również na czat :)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...