ZNAJDŹ PRZEPIS

wtorek, 25 października 2011

Liczę Białko!

Liczenie białka ułatwia komponowanie jedzenia na dany dzień, bo wiem ile powinnam zjeść :)
Wiadomo, że na 1kg masy ciała przypadać musi 1g białka.
Zjadanie odpowiedniej ilości białka (osoby starsze więcej) pozwala wyeliminować w diecie przynajmniej jeden problem "nie chudnięcia" .
Ważyć powinno się rzeczy już oczyszczone, obrane lub surowe.
Korzystać można z tabel:
To wygodne, bo nie muszę zastanawiać się czy jem za mało i stad zastój czy jest to najzwyklejszy zastój, który będzie bo musi a i tak w jego trakcie się chudnie, bo czego nie widać na wadze to widać w obwodach :)

39 komentarzy:

  1. Kurcze, to ja się tak nie przejmuję, aby liczyć ilość białka na masę ciała ;/ To naprawdę takie niezbędne??

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy niezbędne? TAK! jeśli jesz za mało to nie chudniesz, bo nie ma wystarczającej ilości białka :) pojawiają się zastoje itd :) po to właśnie to jest - liczenie białka :P
    białka nie może tez być za dużo, bo organizm nie poradzi sobie z toksynami :(
    Nie chcesz, nie licz :) ja liczę i się cieszę z tego :) bo mi to pomaga we wszystkim :P

    OdpowiedzUsuń
  3. kurcze a ja nie rozumiem tego liczenia białka :( znaczy że jak ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale konkretnie czego nie rozumiesz :) bo nie wiem co wyjasniać ;;)

    OdpowiedzUsuń
  5. kompletnie nie wiem jak do tego podejść może jakbyś mogła to na jakimś przykładzie potrawy ??

    OdpowiedzUsuń
  6. Jasne ;;)

    - paszteciki sojowe (zjadłam połowe porcji z przepisu, czyli ok 25g białka/100g kotletów, paszteciki pieke z twarogiem więc pół twarogu to 22,5g białka/125g = 47,5, ALE zakładam zazwyczaj niższą liczbę więc uznajmy, że zawierają one 45g białka.

    Paszteciki jadłam z serkiem, zjadłam go 100g = 9g białka.
    Podsumowujac paszteciki z serkiem na śniadanie = 54g tak mniej więcej.

    Wystarczy, że wiesz ile co ma i masz wage kuchenną, najlepiej ważyć po obróbce, żeby wiedzieć ile zostało np mięsa, gdy woda już odparowała :) To łatwe i przyjemne dla mnie, bo nie musze się zastanawiać czy nie jem za mało czy za duzo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. witam :) czytałam że kurczak ma w 100 g aż 20 gram białka, nie wiem ile ma jedna pierś (niestety nie mam wagi kuchennej) ale wydaje mi się że 300g... czyli w sumie 60 gram białka. czyli to znaczy że jak zjem taką pierś na obiad to już nie mogę zjeść w ogóle białka? :o :(

    OdpowiedzUsuń
  8. 20g to on może i ma, ale zalezy jaka część i jak robiona, bo na wagę wrzucasz surowe mięsko i ma ono np 100g więc 100g surowego UDKA kurczaka ma jakoś 14g? białka (nie pamiętam teraz) ale po upieczeniu okazuje się, że mięso straciło soki i jest lżejsze i waży 50g.
    Jak to policzyć?
    Ano tak, że zawsze ważymy mięso surowe (bez kości, jak z kością, to po upieczeniu ważymy kość i odliczamy) i na tym bazujemy, więc liczysz ilość białka w surowym mięsie.
    Pojedyńcza pierś z kurczaka waży średnio 200g, może ważyć nawet 300g więc rzeczywiście pierś ma średnio 20g białka więc to dużo.
    Dieta jest dla ludzi, którzy muszą schudnąć dużo, przy twojej wadze nie mam pojęcia jak powinnaś jeść, bo to mega niska waga.
    Zresztą, zapomniałas o najważniejszym, że musisz rozdzielic ilość białka po równo na 3 posiłki, nie powinno być tak, że na śniadanie nie zjesz wogóle białka, na obiad aż 60 a na kolację np 10. bo nerki tego nie wytrzymają, to będzie za duża ilość do przetrawienia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj Aniu,
    Przede wszystkim chciałabym Ci bardzo podziękować! Pokazałaś ludziom, że odchudzanie może być na prawdę przyjemne :) Byłam kiedyś na Dukanie, nawet schudłam tyle ile chciałam, ale III fazy już nie wytrzymałam :( Teraz robię drugie podejście, zmobilizowałam też męża i dieta z Tobą, to nie tylko kilogramy mniej, ale odświeżenie monotonnej kuchni :) Uwielbiam Twój blog! Długo czekałam na coś takiego i widzę, że się opłacało :)
    Dziękuję!!!

    Ps. Aniu korzystając z okazji mam pytanko: ważę 60 kg, czy to znaczy, że dzienna dawka białka w mojej diecie, to 60 g na cały dzień czy jeden posiłek?

    Danka
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Danka,
    fajnie, że jesteś z nami :) powodzenia :)
    dawka białka u ciebie to na cały dzień (przy tej wadze możesz nawet przekroczyć). A która faza u ciebie?
    Podziel sobie białko na 3x20g :)
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Aniu jesteśmy z mężem na II fazie. Weszliśmy dziś na wagę i 4 kg mniej, a poświęcenia zero :)
    Takie jedzonko to sama przyjemność :)
    Tylko muszę mężowi dodać jakiś posiłek, bo jego waga wyjściowa to 90 kg, a je tak samo i to samo co ja, więc u niego brakuje jakieś 30 g :(
    Rano robię mu kanapki, wieczorem gotuję spóźniony obiad - czy mogłabyś mi coś polecić, co mógłby przegryźć w ciągu dnia żeby uzupełnił te 30 g?
    Pozdrawiam :)

    Danka

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratulacje spadków :)
    Takie wysokobiałkowe produkty to np. ćwiartka kurczaka (to samo co udko, ale tańsze) - jedna sztuka to własciwie 30g białka, ewentualnie coś twarogowego? jakieś racuchy, koktajle czy też chlebki sojowe lub inne sojowo-twarogowe jedzenie..
    Tyle tu wszystkiego, że sama już nie wiem :)
    Ale myślę, że coś albo z kurczaczka (może kabanosy lub kiełbaska biała, można to i na kanapki zrobić jak i taką zwykłą przegryzkę, jak zrobisz raz to do zamrożenia podziel i już).
    Może twarogi na słodko lubi?
    Bo tak rozdrabniac się na nisko białkowe rzeczy jest bez sensu.. a może rybka jakaś? czy makrela?
    hmm..

    OdpowiedzUsuń
  13. Oooo rybka to bardzo dobry pomysł.. w biedronce i lidlu można kupić kawałek wędzonego łososia (tak na marginesie rewelacyjnego w smaku) lub tak jak wspomniałaś makrelkę :)
    Dziękuję bardzo i działamy dalej :)

    Pozdrawiam gorąco

    Danka

    OdpowiedzUsuń
  14. Kurcze to ja nie rozumiem :/
    Niby ma być tak że białka tyle ile wagi.
    Więc skoro ja przykładowa dla prostego rachunku ważę 100kg to dzienne zapotrzebowanie na białko wynosi 100g tak?? na trzy posiłki więc po 33,3(3)
    i co moje śniadanie ma nie mieć mniej niż 33g białka?
    I jak dalej? mam liczyć co i ile białka w sobie ma i dodać wszystko? Przecież jak zjem np bułeczki +szyneczkę + serek wiejski to nie wyjdzie 33,3 za to na obiad może wyjść więcej. Nie rozumiem tego liczenia. Nie spotkałam się z tym w książce "Metoda Doktora Dukana" chyba że jest o tym małym druczkiem :D

    Pozdrawiam Pleplata :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oczywiście, że jest w książce :) może masz inną (było ich kilka), Dukan napisał o tym, by spożywać conajmniej 1g białka na 1kg masy ciała.
    Jedzenie najlepiej rozbić na 3 porcje w ciągu dnia, ale są osoby, które mają tryb 4-5 posiłkowy.
    W ilości białka na raz siła :)
    Nie tylko ja planuję jedzenie przynajmniej dzień wcześniej, łatwo już wtedy wyliczyć ile tego białka będzie, bo robiąc chlebek wiesz ile ma białka w całości jak i w porcjach na dany dzień, reszta albo orientacyjnie lub konkretnie wiesz, że np. zjesz do tego ..gram serka czy czegoś innego :)
    To tylko wydaje się trudne, w praktyce po kilku razach już samo w głowie leci, bo zapamiętuje się ile co ma białka :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuje bardzo za odpowiedz :)


    Pleplata :)

    OdpowiedzUsuń
  17. A mam jeszcze pytanko a raczej kilka :P
    Liczymy tylko białko z mięsa i nabiału czy z warzyw też?
    Są jakieś skutki jedzenia większej lub mniejszej ilości białka?
    Czy białko liczymy tylko przed przygotowaniem?
    Mam nadzieje że tak :P
    np pierś z kurczaka przed gotowaniem i po gotowaniu? Ryby przed i po?
    Który wynik liczyć?
    Wciąż nie wiem jak to robić.
    Czy to możliwe że od nadmiaru białka moja waga stoi już od miesiąca.
    W pierwszym zrzuciłam 10 a teraz tylko 2 i to takie "skaczące" :(

    Pozdrawiam Pleplata :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Liczę tylko to białko, które jest wartościowe, czyli z mięsa, ryb, jajek, twarogu i soi, wędlin, serka homogenozowanego, serka wiejskiego i.. i chyba tyle? jak co to dopisze ci tutaj :)
    Skutki mniejszej ilości moga być jedynie takie, że białka będzie za mało, by spalic tłuszczyk, jedynie zaspokoi ono energie na dzień, a za dużo białka obciąża nerki i nie pomaga w szybszym chudnieciu wręcz może spowodować przytycie, ale to już skrajne przypadki :) ogólnie nabiał a raczej wapń z niego powoduje w nadmiarze zastoje przez zatwardzenia, dlatego polecam w pierwszej kolejnosci mięsa, ryby i jaja :)
    Białko owszem przed obróbką liczysz, surowe mięso czy twaróg prosto z paczki :) i szukasz wtedy w tabelkach ile tego białka w gramowej dawce masz (ja mam wagę kuchenną w której zaprogramowałam sobie wszystkie dane), tabele podawałam na blogu, znajdziesz w zakładce dukana albo w innej.
    Czyli bierzesz pod uwagę tylko to co przed gotowaniem dla wartości surowego np. mięsa czy surowego jajka bez skorupki, np. mięso szukasz, że jest to udko bez skóry surowe.
    Z każdym kolejnym dukanem waga nie spada już tak szybko, nie wiem w sumie to i w jakiej ilości jesz, ale pamiętaj że ejst zima i wtedy trudniej się chudnie niż w ciepłe dni.
    W dodatku za pierwszym razem miałaś dużo wody i to ona szybko leciała.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bez sensu! Waze 60 kg. Jesli chcialabym zjesc rano jajecznice z dwoch jajek ( jedno ma 14 g bialka) to juz mam prawie trzydziesci gram bialka, chcialabym potem wypic jogurt 0% - jedno opakowanie ma 250 g czyli okolo 15 g bialka, wiec jedyne co mi zostaje to np. dwa jogurty. Co to za dieta gdzie moge zjesc na dzien dwa jajka i dwa jogurty? bzdury piszesz, nigdzie w ksiazce nie ma wzmianki o tych ograniczeniach. TAK osoba na normalnej diecie o mojej wadze powinna zjesc 60g bialka, ale nie na diecie WYSOKOBIALKOWEJ ktora sklada sie praktycznie (co drugi dzein w moim przypadku) tylko z niego!!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuje Ci bardzo ;)
    Przykładowo robiąc owsianke muszę zważyć otręby, mleko, jajko? wyliczyć co i ile ma, dodać do siebie. Ulżyło mi że nie muszę liczyć białka z warzyw :D

    Pleplata

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy z dnia 18 grudnia, godz. 21:51,
    to, że czegoś nie zrozumiałaś i nie przetworzyłaś dobrze, nie znaczy, że nie ma to sensu :)
    Wystarczy zapytać pierw :P
    Jeśli ważysz 60kg, to mnie zastanawia z czego się odchudzasz? To nie jest dieta stworzona dla takich osób jak ty, ale dla osób z bardzo wysoką wagą, którym nic już w życiu nie pomaga.
    Chyba, że już kończysz dietę?
    Nie rozumiem dlaczego piszesz, o ograniczeniach? czy wpomniałam o jakimkolwiek ograniczeniu? Zamiast dopowiadać wystarczyło zadać pytanie, bo akurat znajdziesz w książce jasno napisane, że należy spożywać conajmniej 1g białka na 1kg masy ciała, co wspominałam w komentarzu wyżej.
    Poczytaj post o tym, ile komu białka, może wtedy ci ie wyjaśni :) http://zkotemwkuchni.blogspot.com/2012/05/komu-ile-biaka-w-diecie-dukana-i-nie.html?showComment=1355856305220#c7056910409380377299
    Nie wiem jakie masz jajka, że jedno ma 14g białka? chyba nie tutejsze, bo największe jajko w polsce ma 7g białka - liczy się je bez skorupki (jajko bez skorupki w 100gramach ma 12 gram białka, co na jedno jajko średnio ważące 50g przekłada się na 6g białka w jednej sztuce, czyli 2 jajka na śniadanie o 12g białka :)
    Jogurt to nie białko, to praktycznie szczątki białka :P Jeśli żywisz się jogurtami to niedobrze, na tej diecie jeśli już sama napisałaś - wysokobiałkowej- je się białko a nie same jogurty, białko z mięsa, z jaj, ryb, soi i z nabiału najlepsze są twarogi. Jogurt może być tylko dodatkiem, co pisałam wyżej w komentarzu, że nie licze tego do puli białka.
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pleplata,
    jeśli twoja owsianka składa się z otrębów, jajka i mleka, to ja bym policzyła tylko jajko, bo otreby i mleko mają tylko śladowe ilości białka, a węcej węgli więc nie mam ani sensu ani takiej mocy aminokwasów (zwłaszcza otręby) jak aminokwasy z jajka.
    Tak jak napisałam Tobi w pierwszej linijce odpowiedzi na poprzenie Twoje pytanie, że licze to, co ma białkową wartość i aminokwasy, bo reszta jest niewartościowa na tyle, by je doliczać, co i tak ci punktuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje raz jeszcze :)
      Pleplata

      60kg i na Dukanie? :D :D

      Usuń
  23. Bardzo Ci dziękuję za Twoje wpisy na temat białka i jego liczenia. Odkąd zaczęłam stosować się do Twoich wskazówek - efekt był widoczny na drugi dzień na wadze (a wcześniej waga stała w miejscu jak zaklęta) :))


    Syl

    OdpowiedzUsuń
  24. Syl,
    powinnam to jeszcze wcześniej napisać, bo wiedziałam o tym zaczynając dietę, ale jakoś nie zawracałam sobie tym głowy, bo a waga spadała :)
    Ale gdy stanęła i wykluczyłam wszystkie możliwe przyczyny, to spróbowałam liczenia i okazało sie, że to ważne w diecie tej :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam,
    ja tak samo jak niektórzy tutaj byłam zdziwiona liczeniem białka. Przeczytałam jedną z książek
    Dunkana i też nic nie kojarzę o liczeniu białka, być może faktycznie gdzieś tam była jakaś wzmianka o tym, ale wychodzi na to, że ilość przyjmowanego białka to podstawa w tej diecie i jak dla mnie większość informacji w książce powinna być na ten temat, więc stwierdzam z przykrością, że niestety sama książka to zdecydowanie za mało informacji na temat tejże diety. Mam 155 cm (mam 28 lat) wzrostu i ważę 50 kg to trochę za dużo przy moim wzroście, chciałam schudnąć trzy kilo, no ale ciężko spożyć tylko 50 gr białka dziennie, dla przykłądu: śniadanie dwa jajka - 12,5 białka, obiad 100 gr piersi - 20 gr białka i kolacja około 70 gr twarogu - to będzie jakieś 17 gram białka i mam już dzienną porcję białka (tak na oko) no i mam przed oczami te dwa jajka 100 gr mięsa i 70 gr twarogu - ja to zmieszczę w jednej dłoni ... trochę mało jak dla mnie... wcześniej normą było dla mnie 4 jajka na śniadanie 300 gr piersi kurczaka na obiad i 200 gr sera białego i jeszcze parę pozycji - więc jest to dla mnie szok i wiem, że jest bardzo niezdrowe spożywanie takiej ilości białka i oczywiście ograniczam się stanowczo le 50 gr przy tej diecie (gdzie większość produktów to same białka... )
    pozdrawiam serdecznie
    J.Z.

    OdpowiedzUsuń
  26. J.Z.,
    wydanie więcej niż 1 książka to niezły interes, więc zakładam, że nie opłaca mu się w każdej pisać to samo, bo kto to kupi :) a tak trzeba by mieć wszystkie, by ogarnąć cały sens diety.
    O tym ile białka w diecie powinno się spożywać jest w jednej z białych książek albo ta z jajkiem albo patelnią, teraz nie pamiętam która.
    Na blogu mam post o tym komu ile białka jest potrzebne :)
    Dieta dukana nie jest przeznaczona dla ciebie ani dla osób podobnie z niską wagą. Dieta ta jest skierowana dla ludzi z wysoką wagą, którzy przeszli już wszystkie diety i są zdeterminowani by schudnąć i mają tych kg dużo. W dodatku na diecie tej chudnie się jedząc :) a w twoim przypadku byłaby to głodówka :(
    Jeśli rzeczywiście musisz schudnąć te 3kg, to polecam zdrowe odżywianie :) możesz nawet zrobić po prostu 3-cią fazę, bo tak będzie dla ciebie najzdrowiej i najlepiej. Do tego ćwiczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za odpowiedź, faktycznie zastanowię się nad tą dietą (ale niektóre przepisy już przypadły mi do gustu ;) )
      pozdrawiam serdecznie
      J.Z.

      Usuń
    2. W zdrowej diecie jak najbardziej jeśc trzeba białko, więc z przepisów możesz korzystać :) tyle, że wygodniej dla ciebie będzie zjadać np. 1g białka na 1kg masy ciała razem z warzywami czyli robiąc 3-cia fazę, gdzie skrbie itd będziesz ograniczać :)

      Usuń
  27. Aniu, mnie też to liczenie białka przeraża, ponieważ lubię zaróno twaróg chudy, kurczaka, krewetki jak i inne produkty nabiałowe. Jesli jednego dnia zjadam 100g krewetek, 200g twarogu chudego, 2 serki wiejskie, 2 jajka i jogurt to nie jest to duża porcja jedzeniowa, a jednak wychodzi z tego około 120g białka a to dużo więcej niż mogę zjeść. Dodatkowo powiem że jem tak od dwóch dni( 2 dni uderzeniówki) i przytyłam 1,5kg!! Nie oszukiwałam w diecie, ani nie wykonywałam ćwiczeń siłowych. Nie mam co robię źle. Czy to przez zbyt dużą ilość białka? ;(

    OdpowiedzUsuń
  28. Im więcej białka tym szybciej chudniemy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W teorii, bo w praktyce białko to też kalorie i za duża podaż kalorii przy małym spalaniu powoduje tycie.

      Usuń
    2. Czyli jeżeli jem około 1,5g białka na kilogram masy ciała to MUSZĘ intensywnie ćwiczyć? ;>

      Usuń
    3. Nie, absolutnie. Dukan zaleca się ruszać najpopularniejsze jego zalecenie to szybki marsz np. przez godzinę (polecam, sprawdzone).

      Usuń
  29. Witam :) Dopiero zaczynam zabawę z tą dietą i być może robię coś źle jeśli tak to proszę popraw mnie :)
    Mianowicie jadłam dziś na śniadanie omlet z dwóch jajek i serek wiejski z cebulką ok. 50 gram.. I najadłam się tym :) Ale moich obliczeń wynika że zjadłam tylko 13,3 gram białka.... a powinnam zjadać 30 g na posiłek. Jak to możliwe! w takim razie co mam zjadać żeby jeść odpowiednią ilość?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dwa jajka rozmiar M to średnio 15g białka. 60g wiejskiego to średnio 6g. łącznie 21g białka :) całkiem nieźle :)
      później zjesz obiad, jeśli mięsny czy rybny to nadrobisz. Zwykłe pyzy to już średnio 25g białka.
      Wartości białkowe nie musza być ścisłe, byle nie jadac jako sniadanie czy inne danie tylko serka czy jogurtu :)

      Usuń
    2. PS: pyzy ze 100g twarogu :)

      Usuń
  30. dzien dobry Anno:)wreszcie i do mnie dotarlo ze bialko trzeba liczyc /bo po co narazac swoje zdrowie udajac ze nic sie nie wie? lenistwo i nic wiecej/waze teraz 89 kg/170cm wiek /duuuzy/57,no i jestem od 3 m-cy na Dukanie/drugi raz/mam na koncie -11 kg,a zauwazylam ze dosc dlugo waga stala w miejscu ,teraz wiem dlaczego;)TRZEBA LICZYC BIALKA....dzieki kochana ze tak nam pomagasz a ile cierpliwosci ......;)serdecznie pozdrawiam z Cardiff od 9 lat a w Polsce ze Slupska.Ps.Z Twojego bloga korzystam conajmniej po dwie godz.dziennie ,czasem cos zapisuje coby miec pod reka,dzieki .....
    Natka

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...