ZNAJDŹ PRZEPIS

środa, 5 października 2011

Magiczna Zupa Krem z Cukini - Dukan


Dlaczego magiczna? bo jak widzicie jest zielona i żółta. A to ten sam przepis :) 
Gdzie jest sekret? W skórce :)
Pierwsza jest tylko umyta i pokrojona, druga jest obrana :)
Podam 2 przepisy, jeden na zielono, drugi na żółto, bo robiłam w 2 proporcjach: zielona mniejsza, żółta większa.
NA ZIELONO:
  • cukinia 600g
  • 2 kostki rosołowe
  • 1 duża cebula
  • 3 bardzo duże ząbki czosnku lub kilka mniejszych
  • szczypta pieprzu chilli cayenne
  • pieprz czarny do smaku
  • 600ml wody lub 400ml na bardzo gęstą
  • 4 łyżki jogurtu (użyłam firmy Zott, jest bardzo kremowy)
  • garść świeżych listków bazylii
  1. Cukinię umyć i pokroić w kostkę. 
  2. Cebulę i czosnek posiekać drobno. 
  3. Kostki rosołowe rozpuścić w garnku w 4 łyżkach wody, mieszać aż utworzy się pasta. 
  4. Dodać cebulę i czosnek, mieszać i dusić przez kilka chwil. 
  5. Dodać cukinię, dusić ok 5 minut mieszając czasami. 
  6. Wlać wodę, zagotować. 
  7. Dodać pieprz i chilli, gotować na małym ogniu ok 15 minut. 
  8. Wyłączyć gaz. 
  9. Warzywa wyjąć, zmiksować na gładko, wlać z powrotem do wody, zamieszać. 
  10. Jogurt zahartować z kilkoma łyżkami zupy, wlać i wymieszać.. 
  11. Posiekać bazylię, nalać zupę do talerza i posypać bazylią, można ją też dodać do garnka z zupą.
NA ŻÓŁTO:
  • umyta i po obraniu cukinia 1,1kg
  • 2 cebule
  • 6 ząbków czosnku
  • 3 kostki rosołowe
  • 800ml wody lub 600ml na bardzo gęstą
  • pieprz chilli cayenne 2 szczypty
  • pieprz czarny
  • 1 łyżeczka suszonej bazylli
  • 2 łyżki jogurtu (lub więcej)
  1. Cukinię pokroić w kostkę, cebulę i czosnek drobno posiekać. 
  2. Kostki rosołowe rozpuścić w garnku z 5 łyżkami wody na pastę, dodać cebulę i czosnek, chwilę przesmażyć, dodać cukinię i dusić kilka minut. 
  3. Wlać wodę, zagotować. 
  4. Dodać pieprz czarny i chilli. 
  5. Gotować ok 15 minut.  
  6. Wyłączyć gaz. 
  7. Wyjąć warzywa, zmiksować na gładko, wlać do wody. 
  8. Zmieszać i dodać suszoną bazylię. 
  9. Jogurt zahartować z kilkoma łyżkami zupy, wlać i zamieszać.

14 komentarzy:

  1. A ja się zastanawiałam, co mam zrobić z cukinii :P Jutro mam ostatni dzień warzywny, więc z pewnością ją zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To do dzieła :)
    Pamiętaj, że zupka musi być trochę pikantna, ja lubię bardzo ostre więc daję dużo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dopiero teraz mogę napisać, ale zrobiłam ją dziś na obiad i nie tylko ja ją jadłam, ale mój mąż również i powiedział, że smaczna i pikantna :) Mi bardzo smakowała i szkoda, że jutro mam same białka, bo bym jeszcze zjadła z miseczkę :P Pyszna jest i oryginalna, a do tego szybko się ją robi :) Polecam wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobną zupkę-krem robiłam jeszcze w czasach "przed dukanowych" ;P Rewelacyjnie smakuje z mini pulpecikami z indyka obsmażonymi na teflonie. Ale mi apetytu narobiłaś Aniu :)
    Pozdrawiam
    Karola

    OdpowiedzUsuń
  5. Chaneal,
    szkoda, szkoda :) a robiłaś na żółto czy zielono ? :)

    Karola,
    dobry pomysł z pulpecikami :) chociaż przyznam, że takie zupki lubię jeść same a po nich dopiero zjeść mięsko :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam w wersji żółtej :P Jeszcze na jej wspomnienie oblizuję się :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No tak, żółta jest urocza ;)
    A ja dziś wykończyłam swoją, bo robiłam taką właśnie żółtą w dużej proporcji i miałam na 3 dni :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Super zupka, do tego szybka do zrobienia;D Dodałam "kluski lane" z jajek.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z kluskami pewnie fajne :)
    Ja lubię z chlebkiem ją zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie dzisiaj też królowała cukinia, ale miałam ochotę na przypieczone plastry po prostu z patelni. Niebo w gębie - część na swojsko słodko, część z kilkoma ziarenkami soli. Stałam z talerzem na kuchence i świeżo zrumienione pakowałam na talerz, kładłam nowe na patelnię, a tamte znikały parząc w język, na stojąco. MNIAAAAM :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na słodko? dziwacznie :) Ale jak to bywa, każdy ma swój gust smakowy :)
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Na słodko, tzn. o naturalnym smaku cukinii ;-) przynajmniej dla mnie tak smakuje żółta cukinia :D

    OdpowiedzUsuń
  13. hmm.. nigdy na słodko nie jadłam :) tylko dynię babcia robiła w słoiku i taka słodka była :)
    Cukinię tylko na słono więc pewnie dlatego jakoś mi się to ze słodkim nie kojarzy :)
    Ale żółte, to kabaczek a nie cukina :)
    Cukinia jest zielona lub bladozielona :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzisiaj przygotowałam tą zupkę na spotkanko z koleżankami.jedna z koleżanek jest na diecie dwie były jakiś czas temu:) a ja lubię eksperymentować i jeść zdrowo i smakują mi bardzo potrawy z Dukana więc ją zrobiłam.wyszła pyszna :)miała być wersja żółta, ale nie wyszła mi tak żółta jak na zdjęciu:(ale smakowała i to najważniejsze.Nie jest to oczywiście jedyny przepis który wypróbowałam,Piekłam ciasta,placuszki,chlebki,ale tylko te z mikrofali lub opiekacza,robiłam lody bez jajek,wszystko proste i smaczne:)odkryłam Pani bloga,bo koleżanka która właśnie jest na diecie miała urodziny i chciałam jej zrobić niespodziankę i przyjemność więc upiekłam jej ciasto za jakiś czas kolejne... i tak sobie tu zostałam i będę:) nadal,jutro zamierzam upiec chleb lniany;).Oczywiście koleżanka teraz też korzysta z przepisów:). Bardzo się cieszę że postanowiła Pani pisać tego bloga.Gratuluję i życzę powodzenia zarówno tutaj jak i w życiu prywatnym,dziękuję.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...