ZNAJDŹ PRZEPIS

niedziela, 30 października 2011

Placek Jabłkowy z Cynamonem - Dukan

Pyszny drożdżowy placek, choć wydaje się niewielki i jest dla 2 osób lub na 2 dni, to połowa nieźle napycha :) Smak jabłek, lekko kwaskowy i cynamon... pyszne!
Moje pachniało jak najprawdziwszy jabłecznik drożdżowy! a dzięki kiślowi miało pyszny lekko kwaskowy posmak :)
  • 6 łyżek otrębów NIE mielonych(4o+2p)
  • 17 rozkruszonych tabl. słodziku
  • 2 płaskie łyżeczki drożdży suszonych
  • 1 łyżka kiślu jabłkowego (oczywiście w proszku)
  • aromat jabłkowy
  • odrobina barwnika żółtego, żeby ciasto nie było bure
  • mniej niż 0,5 łyżeczki cynamonu
  • 150g serka homo
  • 2 jajka
  • kruszonka (ale dałam: 2 łyżki twarogu, 1 łyżka słodziku w proszku, 3 łyżki mleka w proszku, odrobina aromatu waniliowego, wymieszałam i do lodówki)
Przygotować najpierw "kruszonkę", ewentualnie ciasto można udekorować polewą np białą.
Piekarnik rozgrzać do temp 175* średnią tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia.
Podpiec chwilę kruszonkę (ja tego nie zrobiłam, ale nie była ona taka krucha.
Suche składniki na ciasto wymieszać, dodać do nich serek homo i żółtka. Wymieszać.
Białka ubić ze szczypta soli na sztywno. Delikatnie wmieszać do masy.
Całość przelać do formy, wstawić od razu do pieca, po 5 minutach na wierzch ułożyć "kruszonkę", jeśli nie podpiekliśmy jej jak ja to będzie się ona trochę lepić, ale najszybciej jest po prostu nabierać po trochu i zrzucać palcami na ciacho :) postarać się robić to szybko :)
Zamknąć drzwiczki i piec dalej przez 30 minut.
Wyjąć ciasto, odwrócić do góry spodem i zdjąć papier, położyć ciasto na kratkę, by ostygło i nie zaparowało od spodu, ewentualnie polać polewą zamiast kruszonki.

10 komentarzy:

  1. Nowe ciasto :) szarlotka!
    spróbujemy...

    A w tym kisielu to rozumiem, ze jest skrobia i to od razu na dwa dni? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na 2 dni, bo jest 6 łyżek otrębów :) a nie przez kisiel :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wzięłam sobie wczoraj na uczelnię i dwie osoby na sam widok ciasta rzuciły "masz jabłkową drożdżówkę?" :D Więc albo tak pachniało, albo wyglądało :D Smakowało oczywiście też, mega pychota. I rzeczywiście, takie drożdżówkowe trochę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To wow :) fajna reakcja :D Nie ma to jak głodnym studentom smaka robić :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszedł mi żałosny zakalec, nie wiem co nie tak robię, ale z Twoich ciast wychodzi mi tylko ciasto z nutą mleczną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto powinno być leciutko wilgotne, ale zakalec? tzn co wyszło?
      Jak masz ustawiony piekarnik?

      Usuń
  6. nic nie urosło i w środku jak dla mnie było surowe, nie wiem może takie ma być z powodu serka homo ? ,może ma być podobne do sernika?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie napisałaś nic o piekarniku. Surowe to nie powinno być.

      Usuń
    2. Wyszło!!!!!!!! Hura !!!!!! Jest super, zmieniłam drożdże ( z innej firmy) i serek homo też zmieniłam. Metodą prób i błędów, piekłam tak samo. Ważne że dobre

      Usuń
    3. No proszę. Dobrze, że się udało :)
      Fajnie, że pokombinowałaś z innym rodzajem serków i drożdży i nie zrezygnowałaś z ciacha :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...