ZNAJDŹ PRZEPIS

niedziela, 2 października 2011

Sos z Lnu - Dieta Dukana

Len musi mieć czas do napęcznienia, sos należy przygotować wcześniej.
Zestaw przypraw można zmieniać dowolnie np. nie dodawać kostki lub sosu, ale przyprę do zup lub do mięs.
Najlepiej smakuje z sokami z patelni lub blachy po smażeniu/pieczeniu kurczaka (np. marynata z sosu sojowego i przyprawy do kurczaka)
  • 200ml wody (3/4 szkankil)
  • 1-2 łyżeczki lnu mielonego (klik)
  • pół kostki rosołowej lub przyprawa warzywna typu kucharek itp.
  • 1 łyżka sosu sojowego lub maggi lub pozostałości po smażeniu kurczaka
  • pieprz ziołowy, pieprz czarny
  • opcjonalnie susz warzywny

  1. Wodę zagotować z kostką i przyprawami, gdy lekko przestygnie dodać len.
  2. Mieszając co kilka minut odczekać aż zgęstnieje.
  3. Gdyby sos zgęstniał za mocno, dolać przegotowanej wody i dobrze wymieszać.

16 komentarzy:

  1. a co to za śliczne kluseczki??

    OdpowiedzUsuń
  2. Twarogowe :)
    Tak za 1,5 godzinki wrzucę przepisik :) jest banalnie prosty ale jaki efektowny i pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę znaleźć przepisu na te kluski jak go zapisałaś Anno? Iwona

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest jako nowy :) nie miałam czasu go wtedy umieścić a potem jakoś tak nowe rzeczy robiłam :) to co jest tutaj na zdjęciu jest z 1 łyżki skrobi i wrzucane na wrzątek lekko w rękach toczone :)

    OdpowiedzUsuń
  5. PS: jako nowy tzn własnie opublikowany post :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jutro lece po len do apteki hehe ciekawe jakie sosy z niego wyjda bo zawsze mam problem z sosami wlasnie bo chce zrobic np kluski twarogowe i nie na slodko z jogurtem tylko jakis sosem a do sosu zawsze potrzebuje znow lyzke skrobi moze to byloby dla mnie super rozwiazanie. hmm :-) Aniu jeszcze jedno pytanie jesli chodzi o ten sos sojowy gdzie go dostane?> Dzieki z gory i przepraszam ze d.. zawracam :-) aga kg

      Usuń
    2. Ja lubię ten sosik :)
      Sos sojowy jest właściwie w każdym markecie, ja kupuję w Kauflandzie firmy Tao-Tao, bo jest najtańszy :)

      Usuń
  6. sosik zrobiony i poleję go na kalafiorek.Basia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Boshhh, Aniu jak to danie pysznie wygląda! aż ślinka cieknie :) u mnie dzisiaj będzie wersja bez kluseczek, bo mi twarogu zbrakło, buhuhuuhuuu :(
    pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  8. A jak smakowało :) pysznie :)
    smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ojjj pyszne było - sosik rewelka! lepszy niż taki zagęszczany skrobią czy mąką ziemniaczaną. POLECAM.
    Dziękujuuu
    :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety musiało się to tak smacznie skończyć ;)
    Taki len jest super nie tylko jako preparat na żołądek i jelita, ale jako jedzenie i alternatywa na właśnie skrobie i inne takie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. sosik rewelacja polalam kalafior ,super, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam :) Przepis jest fantastyczny, ale nurtuje mnie jeden problem, czy len na Dukanku jest dopuszczalny? W książce nic nie wyczytałam na ten temat, w internecie szukałam też odpowiedzi ale nie znalazłam takiej przekonywującej, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Len jest produktem na jelita (zaparcia itp.), wymiata zaległości i usprawnia trawienie mówiąc tak najogólniej :)
    Produkty na trawienie, błonnik itp. są w tej diecie zalecane bardzo, ponieważ jest go w niej zbyt mało, a zastoje spowodowane zaleganiem jedzenia są mało motywujące :)
    Tak więc korzystajmy z tego, że len można spozywac jako potrawę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...