ZNAJDŹ PRZEPIS

sobota, 5 listopada 2011

Ser Piórko 3% tł,,

Kupiłam, bo po przeczytaniu na opakowaniu jego wartości totalnie zwariowałam na jego punkcie :)
Wiecie, że 100g tego sera pokrywa aż 150% zapotrzebowania na wapń na dzień?
Więcej o wartościach tutaj: wartości odżywcze sera piórko
A tutaj strona producenta: ceko
Kiedy ja szukałam tego sera, nie było tam dopisku o diecie dukana, ale jak widać robi szał skoro zrobili o tym dopisek :)
Dziś będzie test topliwości :) Na razie pachnie jak ser i ma goryczkę serową :)
TEST TOPIENIA!
topi się dobrze, w tostach z opiekacza przyjemnie sie ciągnął :) choć mam wrażenie, że jest ciut twardszy :)
Opinia Dukana o serach wcześniej niż 3 faza - nie można, ale do 5% sam używa fakultatywnie :) a więc jeśli znajdziemy taki ser to możemy trochę zjeść.
I znaleźliśmy :) i ma 3%tł i prawie nic węgli i niesamowicie dużo białka! więcej niż zwykłe!
A teraz moja opinia o jedzeniu sera we wcześniejszej fazie niż 3 - nie wolno! Ale ser piórko, nie jest zwykłym serem, dlaczego? bo nie ma dodatku tłuszczów tak jak klasyczne wysoko tłuszczowe sery.
Czym jest ser? twarogiem - ze zwykłego mleka, połączonym podpuszczką (suszone, mielone jelita) lub dodaje się  środek chemiczny :) dolewa tłuszcz, żeby zwiększyć masę i topliwość.
Ale normalnie po dodaniu podpuszczki, odcedzeniu serwatki mamy twaróg, który odciekamy i formujemy potem przechowujemy w konkretnych warunkach aż zrobi się żółty, dojrzały :)
Nasz ser, który robimy na dukanie robię prawie tak samo, ale nie mamy podpuszczki więc używam sody, gdyby dodać podpuszczkę i odstawić w konkretnej temp i miejscu uzyskamy tak samo chudy, śliczny ser :)
Ale to dopiero przede mną jak znajdę miejsce ze stałą temperaturę :)
I to tyle ode mnie :)
A teraz zamierzam zjeść tosty z moim nowym serem, którego 50g daje mi już 17g białka (liczę białko).

50 komentarzy:

  1. O kurczę! A ja wczoraj byłam w Realu... To dzisiaj lub jutro zaciągnę męża znowu do tego sklepu :) Poszukam u mnie i mam nadzieję, że znajdę :) A od jutra 3 faza :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lepiej napisz gdzie kupiłaś ten ser:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzieńdoberek :)
    A gdzie takie cudeńko można nabyć?
    I jak tam test topliwości? Zdany?
    O rany, jak mi zwykłego żółtego sera brakuje...choć jak piszesz "Piórko" nie jest zwykłym serem, ale zakładam, że smakiem nie odbiega od kupnych serów, do których jesteśmy przyzwyczajeni.
    Niesamowita jesteś w wyszukiwaniu tych nowinek :)
    Dona.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chaneal,
    mam nadzieję, że znajdzesz, choć na 3 fazie możesz jeść przecież zwykły, nawet powinnaś, bo organizm musi sie przyzwyczaić.
    Na 3 fazie jesz 40g sera dziennie, ale za jednym razem, bez rozdzielania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dona,
    dopiero chleb mi się bedzie piekł jak się piekarnik zwolni :) więc za jakąś godzinę dopiero się dowiem jak się topi :)
    Do tej pory robiłam sama ser żółty ale wiadomo, jak on nie dojrzewa to to nie będzie smakiem takie "śmierdzioszek"

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja wiem Aniu, że mogę zwykły i będę jadła, ale ja kocham ser i bardzo mi go teraz brakuje :( A taki ser będę mogła jeść częściej :P

    OdpowiedzUsuń
  7. czy ten 3% ser można jeść też w 2 fazie skoro ma tak niską zawaetość tłuszczu?

    OdpowiedzUsuń
  8. ooo ale super mam dwa przystanki do reala :D w jakiej cenie ten serek ? ;) 2 plasterki dziennie przejdzie? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. do tej pory kupowałam linessę i właśnie 2 plasterki dziennie, niekoniecznie codzień :) czyli po prostu mogę ją zamienić na piórko :)
    a i jak ten serek się topi? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapmniałam napisać - topi się fajnie :) jak zwykły :) moze wydaje sie ciut twardszy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja słyszałam o tym serze już kilka miesięcy temu.
    A kilka tygodni temu odkryłam go w sklepie pod samiusieńkim domem - POLOMarket.
    Co prawda ser jest taki serowy, jak zwykły ser, ale po 2 dniach robi się mega suchy, więc chyba trzeba wymyślić jak go przechowywać, bo jak poleży 2 dni w folii w którą pakują ser w sklepie to nie jest zbyt apetyczny.
    No ale i tak dziękuje Bogu, że jest taki ser :D
    A nawiązując do serów to ja od czasu do czas pozwalam sobie na Hochland w plasterkach Fit Gouda
    ma 40 % mniej tłuszczu i pełny smak
    na 100g produktu przypada 19 g białka, 6g węglowodanów, 15 g tłuszczu, 470 mg wapnia (55% dziennego zapotrzebowania).
    Wiem, że dużo ma tłuszczu, ale to cała paczka tyle ma - 8 plasterków.
    Od czasu do czasu można sobie pozwolić, przecież nie jemy całej paczki na jeden raz :p
    ja go wcinam i dalej chudnę :)
    M@lvin@

    OdpowiedzUsuń
  12. Aniu, a czemu wg Ciebie, nie powinno się go jeść codziennie i max 2 plasterki ? Przecież, jeśli trzymać się tylko info z książki, to nabiał można nawet do 4%, a ten ser ma 3%

    OdpowiedzUsuń
  13. To nie ja :) aninimowy sobie zasugerował więc potwierdziłam :)
    wiesz, ja go mam od wczoraj i jeszcze nie ogarnęłam się z radochy by na niego trzeźwo patrzeć :)
    Ohólnie ser zółty można czasami, do 5%, a ja jeszcze nie wiem jak na niego patrzeć, bo to za cholere ser zwykły nie jest :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witajcie, w Bydgoszczy znalazłam ser w Almie po 22,90 zł, całkiem smaczny
    Dzięki Aniu!

    OdpowiedzUsuń
  15. O! to taniutko :) ja płaciłam 24,90 :(

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam ten ser, mogłam bez karnie zjeść sobie moje ulubione paróweczki zapiekane z żółtym serkiem :-D

    OdpowiedzUsuń
  17. Wczoraj zakupiłam ten ser w Almie, cena to 22,9 / kg. Mi bardzo posmakował ten ser, świetnie się topi. Mniam Mniam. Wcześniej pisałam do producenta tego sera i napisał, że jest on dostępny w Realu, Almie i Leclercu (czy jakos tak to się pisze :P )

    OdpowiedzUsuń
  18. O tym że podpuszczka to mielone jelita.. wolałabym niewiedzieć, błe :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Są też pewnie chemiczne podpuszczki :) zresztą tego dużo się nie daje :P
    Pozatym mleko jak się tworzy to przechodzi przez prawie cały ukłąd pokarmowy i wychodzi wymionami.. to to cię nie zniechęca? a odrobina podpuszczki tak? hehehe zabawne :)

    OdpowiedzUsuń
  20. A moj ser piórko nie ma dziur..

    OdpowiedzUsuń
  21. Mój też nie :) pewnie photoshop :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten ser kupujecie na wagę czy gotowy w opakowaniu?

    OdpowiedzUsuń
  23. Na wagę.
    Poproś o odkrojenie świeżego, bo stare szybko schną.

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzięki:) Co ja bym bez Ciebie zrobiła:) ... Twój blog nadaje mojemu dukanowemu życiu sens:):):)

    OdpowiedzUsuń
  25. A ja kupiłam w Carrefurze

    OdpowiedzUsuń
  26. Ser piórko kupiłam w Polo Markecie 22,90 zl/kg , genialny ! Sprzedawczyni mówiła że mają go na stałe w asortymencie:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja jadłam na dukanie ser light 18% tłuszczu, nie codziennie i max. 1 plasterek na dzień, a i tak schudłam 9 kg. w 3 miesiące. Oczywiście można więcej i krócej, ale mi wystarczyło. Podziwiam Was, że umiecie wytrwać bez żadnych ustępstw! :-) Ja byłam w stanie się tak pilnować tylko, jak chciałam dać gazu z dietą, żeby móc przejść na fazę 3. Po 1,5 roku waga się waha około tej, przy której skończyłam fazę drugą, więc najwyraźniej ten nieszczęsny ser nie położył mojej diety ;)
    Sunny

    OdpowiedzUsuń
  28. I tak schudłaś, bo w diecie tej ograniczyłas to co powoduje tycie, a białko plus tłuszcz może się łączyc, bo białko spala tłuszcz :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Pewnie ktoś, kto nie duka po spojrzeniu na wasze zachwyty nad żółtym serem, nie zrozumie waszej radości. JA ROZUMIEM! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. o matko a ja taka ciemna jestem, szukałam wiele razy w realu tego sera, ale oczywiście uroiłam sobie, że to jest taki w paczkach "firmowych", taki wiecie, po kilka plastrów etc. ;))) teraz mnie oświeciło dopiero, może w końcu i ja go kupię ;))))

    OdpowiedzUsuń
  31. U mnie jest specjalnie oznaczony mini dział serów light :)
    Pamiętaj by prosić w kawałku, a nie plasterkowany.

    OdpowiedzUsuń
  32. Wydawało mi sie że ser jest od 3 fazy :O To jednak można w 2 też??
    hmmm a można go zamrozić??

    P.

    OdpowiedzUsuń
  33. Piórko jest wyjątkowym serem :) Normalny ser ma ponad 26% tłuszczu, a piórko tylko 3 :) w dodatku ma więcej białka i wapnia.
    Więc spokojnie od uderzeniówki już :)
    Mozna mrozić, ja kupuje w jednym wielkim kawałku i kroję na mniejsze porcje i zamrażam :)
    Kiedyś dukan pisał, że od 3 fazy jest zwykły ser tłusty.

    OdpowiedzUsuń
  34. jakby ktoś szukał, w białymstoku jest w realu w galerii białej :) pokrojony w plastry lub kostki, 25 z groszami za kilogram, uwielbiam sery i uważam, że jest genialny w smaku, nie wiem jak może komuś nie smakować, jest bardziej suchy i twardy ale smakuje i wygląda jak żółty ser, kocham CEKO :)

    OdpowiedzUsuń
  35. UPDATE: białystok - galeria zielone wzgórza - 29.99zł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! Zielone Wzgórza! Dzięki, galerię mam kilka metrów od domu. :)

      Usuń
  36. Hej wszystkim, kupiłam piórko w Tesco w Tychach. Ale gdybym go nie szukała to bym nie znalazła. Cały opakowany żeby nie wysechł i gdzieś w kącie schowany :)
    22,99 za kg.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  37. wlasnie chcialam też obwiescic swiatu ze jest w Tesco!!! jeszcze zwykle rowerem na DRUGI KONIEC (duzego) MIASTA do reala ,kupuje full i potem mroze czesc, a tu mam pod samym nosem jak sie okazuje. + chcialam powiedziec ze poczatkowo pakowalam szczelnie tak jak radzicie, w folie aluminiową. Ale moj mi w OGOLE nie wysycha! wiec olewam to :P

    OdpowiedzUsuń
  38. ...to ja się zastanawiam gdzie mogłabym go dostać, wchodzę na stronę a tu się okazuje że ten jest robiony w Goliszeiwe, nie mialam pojacia ze taka firma w ogole istnieje a to max. 5 km odemnie! Zaraz jade pod fabryke i biore cała palete! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. W Toruniu w Realu 22.90zł/kg

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja kupuję ten ser w "Piotrze i Pawle" ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Jestem w niebie <3
    Kupiłam dzisiaj ten ser w realu... Poprocjowany, pokrojony w plastry :D

    OdpowiedzUsuń
  42. U mnie w Kielcach ten ser po 35.00zl troche duzo:( ale i tak musiałam sie skusić na niego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ?! 35zł? u mnie 24 i to wydawało się sporo, ale porównując dzisiajsze ceny serów to prawie norma.

      Usuń
  43. Ja mam problem z zakupem sera,kiedyś był w tesko teraz juz nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tesco nie mam więc nie pomogę.. ale u mnie tylko w Realu jest, może masz Real?

      Usuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...