ZNAJDŹ PRZEPIS

wtorek, 21 lutego 2012

Puree z Selera - Dukan

  • 1 duży seler (700-800g)
  • 500ml wody
  • sól
  • jogurt naturalny (2-3 łyżki, lub więcej)
  • przyprawy: czosnek w proszku, pieprz czarny, odrobina natki suszonej lub szczypior
  • opcjonalnie sól
Pyszne puree, które idealnie zastępuje ziemniaki!
  1. Seler obrać, umyć, pokroić w drobną kostkę. 
  2. Zagotować wodę, posolić. 
  3. Wrzucić seler na wrzącą wodę. 
  4. Gotować pod przykryciem na maleńkim ogniu ok 15-20 minut, aż będzie bardzo miękki (mój był gotowy po 15). 
  5. Wyjąć seler (wywar pozostawić do zup lub sosów), zmiksować blenderem na gładko z jogurtem, dodać przyprawy. 
  6. Można też rozgnieść tłuczkiem do ziemniaków lub czymś podobnym, ale pozostanie część grudek (z braku blendera tak robiłam, nie umniejszało to smakowi ani konsystencji)

8 komentarzy:

  1. Moje klimaty :)
    Trzeba będzie zrobić.

    Lili

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że zachwyci cię tak jak mnie :)
    Na zimno jest pyszny a na ciepło to rewelacja :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ja dodałam kurkumy:P były żółte jak ziemniaczki;d

    OdpowiedzUsuń
  4. Ziemniaki żółte są be, bo mają dużo cukru.
    Im bielszy ziemniak tym "zdrowszy" i idealny do frytek, ale to jeszcze długo przed nami prawda? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. najlepsze puree jakie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  6. pierwsza klasa!palce lizać! przed podaniem przygrzalam, do tego kurczak w sosie mysliwskim (z paczki, na szybko, firma Cykoria- polecam) i szpinak! no super obiadek!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja robię tak samo tylko z pietruszki i z kurkumą :D W ogóle nie widać że to nie ziemniak :D
    Miałam gości i się nabrali :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...