ZNAJDŹ PRZEPIS

czwartek, 5 kwietnia 2012

Kabanosy Drobiowe Light - Dieta Dukan

Idealne "w trasę": do pracy, do szkoły, wszędzie tam, gdzie chcemy zjeść coś "z woreczka". Miło wziąć kabanosa ot tak w rękę i zjeść :)
Oczywiście to, co widać na zdjęciu jest tylko częścią kabanosów i to przed pieczeniem :)
Można porcję pomniejszyć, można użyć większej ilości mięsa z kurczaka, ponieważ indyk jest dość słodkim mięsem, jeśli za nim nie przepadasz zmień proporcję.
Przygotowanie podobnie jak Biała Kiełbasa Chrzanowa (klik).
Kabanosy po ugotowaniu przechowywałam w zamrażarce, podzielone na porcje.
Polecam z piekarnika, aczkolwiek bez tego są równie pyszne!
  • 500g filetów z udek kurczaka
  • 500g mielonego mięsa z indyka
  • 10 łyżeczek koncentratu pomidorowego
  • 3-4 łyżeczki pieprzu czarnego
  • 1 opakowanie cebuli suszonej (lub bez)
  • 1-1,5 łyżki czosnku w proszku
  • 2 łyżeczki soli
  1. Mięso zmielić 2 razy (gotowe mielone zmielić 1 raz).
  2. Wymieszać dokładnie z pozostałymi składnikami (miksowałam widełkami do ciasta, te skręcone).
  3. Odstawić na noc do lodówki (szczelnie przykryte).
  4. Odciąć kawałki foli spożywczaj (bezbarwnej) długości mniejszej niż od palców do łokcia ręki.
  5. Szprycę bez żadnej nakrętki (końcówki) napełnić mięsem (ZDJĘCIE PONIŻEJ).
  6. Wyciskać paski kabanosów na folię, nie rozciągać masy, ale powoli wyciskać dość zwarty wałek.
  7. Zrolować szczelnie.
  8. Skręcić brzegi, owinąć sznurkiem jak tutaj (klik).
  9. Zagotować wodę w dużym, szerokim garnku (najmniej połowa przy tej proporcji). W międzyczasie wodę lekko osolić.
  10. Włożyć kabanosy na wrzącą wodę. Gotować ok. 25-30 minut na maleńkim ogniu (woda powinna lekko mrugać).
  11. Po ugotowaniu zdjąć folię, ostudzić.
  12. Aby nadać lekką "skórkę" rozgrzać piekarnik do 200*, piec kilka-kilkanaście minut do zrumienienia.

28 komentarzy:

  1. Bardzo fajny przepis i dzięki, że się nim dzielisz. Tylko zastanawiam się, po co solić wodę, skoro mięsko jest zawinięte w kilka warstw folii?

    OdpowiedzUsuń
  2. Soli w mięsku nie ma dużo (tylko 2 łyżeczki, ponieważ w dodatkach z którymi się zje kabanosy sól też jest, a na dukanie się ją ogranicza), poza tym choćbyś nie wiem jak szczelnie zawinęła, woda w środku folii i tak będzie :)
    Jak robiłam kiełbasę białą i nie posoliłam wody, miałam wrażenie, że woda tą sól wyciągnęła, więc tutaj posoliłam wodę i to była dobra rzecz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No to czekam na sprawozdanie =^.^=

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie już mięsko jest gotowe i leży w lodówce do jutra rano , zobaczymy co wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje też w lodówce :) ale teraz robiłam pierś i udka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam z 2 udek i 1 piersi. Wyszły REWELACYJNE, jedyna modyfikacja to to że cześci z nich nie gotowałam ale piekłam w halogen oven są twardsze i rzeczywiście bardziej przypominają kabanosiki :-) . Dzięki za przepis
    joan_mj

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawie, choć nei mam takiego sprzętu :)
    Jakby je uwędzić to już wogóle rewelacja by była :D

    OdpowiedzUsuń
  8. zrobię! lidlu mają nowego mielonego indyka! Aż 22g białka w porwnaniu do 16g w tym dostępnym w netto a tylko nieznacznie tłuściejszy, bodajże 1%.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witajcie:)
    Właśnie jestem po jeździe próbnej z kabanosikami, które w rzeczywistości okazały się wyjść białą kiełbaską:) ano dlatego, że nie miałam szprycy aby zrobić cieniutkie kiełbaski i formowałam wałeczki w rękach, później w foli. No i zapomniałam o ketchupie. I tak są boskie i pysznościowe!!!
    Płyn, który zebrał się w folijkach z mięskiem po ugotowaniu zlałam do miseczki i będzie fajna galaretka:)
    Faktycznie wodę trzeba osolić.
    Pozdrawiam i dziękuję za wspaniałe pomysły:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Znaczy o koncentracie zapomniałaś hehe :) ale z ketchupem też mogłyby byc smakowe :)
    Jeśli amsz sklepy takie chińskie czy wiesz typu wszystko za.. np 2zł czy 5zł, to tam szukaj takich do tortów szprycek :) ja kupiłam za 1zł :)
    A przydaje się do wielu rzeczy, do nadziewania, do kabanosków i dekorowania itd :D

    OdpowiedzUsuń
  11. WItam, chciałam zaptytać czy na 1 fazie można koncentrat??

    OdpowiedzUsuń
  12. Ano w książce napisane jest wszystko :) czytała Basia? :)
    Koncentrat jest dozwolony, więc śmiało możesz robić :)
    Poza tym, 10 łyżeczek to nie jest dużo jak na 1kg mięsa :) więc ilość ta jest przyprawowa, tylko masy jest dużo :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie się gotują. Nie będę skromna, ale śliczne mi wyszły :-). Wyglądają jak paróweczki ! Później napiszę, jak smakowały :-). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. PYCHOTA !!!! Od razu po ugotowaniu jednego wsunęłam ! Wyszły mi mocno paprykowe i pikantne , czyli takie jak lubię. Nie wiem nawet czy będę je zapiekać, bo i tak są genialne. Jedzenia mam na tydzień ;-). Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawe czy wyszłyby w parowarze?? próbował ktoś??

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja zrobiłam na początek z połowy porcji tylko do do ostrej papryczki to chyba za mocno sie machnełam bo sporo jej dałam :) Będzie super ogniste HAHA
    mARI♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ogniste lubię :) ale kabanosy kojarzą mi się bardziej z pieprznym smakiem niż papryczkowym :)
      A jakie wyszły? mocno ostre?

      Usuń
  17. Sory ale 3 łyżeczki pieprzu to dużo za dużo jak dla mnie, ja dalam jedną i kielbaski wyszły bardzo pikantne ale smaczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trafię w każdy smak. Poziom słodkości, ostrości, kwaśności i zestaw przypraw to kwestia indywidualna. Tworząc przepis staram się uzyskać uniwersalny poziom smaku choć sama lubię małosłodko i pikantnie :)

      Usuń
  18. Można do nich dodać wędzoną paprykę w proszku (w Tesco obok innych przypraw za 1,5 zł), wtedy będą miały wędzony posmak :) Tau

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nie ma tesco, ale o papryce wiem, choć nie znalazłam jeszcze nigdzie.

      Usuń
  19. można nie gotować tylko od razu zapiekać??

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiłam:) Były pyszne. Z kilograma mięsa wyszło mi 21 kiełbasek. U mnie bardziej wyglądały jak parówki:) JUż ich nie ma,bo wrzuciłam na grilla i wszyscy jedli. Jutro biorę się za kolejne Twoje przepisy, bo są świetne! Schudłam 28kg.

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam wrażenie że czegoś tu brakuje :/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...