ZNAJDŹ PRZEPIS

piątek, 25 kwietnia 2014

Niesamowite...

Mały, najzwyklejszy, najtańszy (8,49zł)... termometr do piekarnika!
Co w nim niesamowitego? Pokazał mi ile czasu zajmuje moim piekarnikom nagrzanie się do ustawionej temperatury.
Nie brzmi niesamowicie, prawda? Niesamowite jest to, że wykazał okrutną, ale wcześniej podejrzewaną prawdę - piekarniki ustawione testowo na 200*  po nagrzaniu wykazywały kompletnie inne temperatury.
Mały piekarnik do małych porcji nagrzał się do 250*, a większy piekarnik do 210-220 (zależy czy pokrętło było ustawione równo na 200* czy milimetr dalej.
W dodatku okazuje się, że opcja konwekcji w piecu obniża temperaturę aż o 50-60 stopni.
Mam do sprawdzenia jeszcze 2 stacjonarne piece - gazowy i elektryczny.
Teraz wyjaśnia się dlaczego te same wypieki w różnych piecach pieką się inaczej.

A jak wasze piekarniki pieką? Posiadacie termometr do piekarnika? Ile czasu zajmuje Waszym piecom nagrzanie się?

6 komentarzy:

  1. gdzie kupiłaś ten termometr? bo bym też zainwestowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Leclerc. Myślę, że są w innych marketach tez na dziale agd, choć mój termometr wisiał obok filtrów i dzbanków do wody :)

      Usuń
  2. Aniu a gdzie kupiłaś ten termometr? Mi też by się przydał :) Nigdy tego nie sprawdzałam co prawda, ale mam pewne wnioski. Mój piekarnik jest taki sam jak u mojej teściowej, z tym, że u siebie wszystko piecze mi się ok, u teściowej dramat. Grzeje jak szalony i trzeba go pilnować, bo potrafi przypalać i jakby nie słuchał się termostatu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wyżej - w Leclerc :)
      Termostat to jeszcze nic, ale jak grzałki nierówno pieką i ciasto trzeba w czasie pieczenia obracać na każdą stronę bo biszkopt z jednej strony płaski a z drugiej wyrośnięty :) miałam okazję piec w takim piecu i nigdy więcej. Może to stara kuchenka elektryczna? grzałki ma takie powywijane. Albo jak piec grzeje od góry a od dołu surowe, to kombinować trzeba z wysokością.

      Usuń
  3. Nie mam termometru, ale przydałby się.
    U mnie w domu wypieki wychodziły super a teraz "na swoim" prawie wszystko palę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam kiedyś super stary piec gazowy, który miał wbudowany termometr w szkło. Fajna rzecz, bo widać na bieżąco zmiany temperatury :)
      Mnie sie termometr przydaje bo zdarza mi się piec na różnych piekarnikach w różnych domach i te różnice w nagrzaniu są denerwujące.

      Usuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...